Matematika tantárgy-pedagógia
- Matematika tantárgy-pedagógia
- Bevezetés
- 1. A matematika tanításáról
- 2. A matematika tanításának pedagógiai-pszichológiai alapjai
- 3. A természetes szám fogalmának kezdeti alakulása
- 4. A természetes szám fogalmának mélyítése, bővítése
- 5. Az összeadás és a kivonás, mint tevékenységek, szöveges feladatok modelljei. A szóbeli összeadás tanításának lépései
- 6. A szorzás, osztás tanítása
- 7. Írásbeli műveletek
- 8. A természetes számok tulajdonságai, oszthatóság
- 9. Számkörbővítés: törtek, negatív egész számok
- 10. Szöveges feladatok
- 11. Nyitott mondatok
- 12. A geometria tanítása
- 13. Halmazok és logika az alsó tagozaton.
- 14. Kombinatorika
- 15. Statisztika, valószínűség
- Irodalomjegyzék
4. A természetes szám fogalmának mélyítése, bővítése
A számok nagysága, sorrendje. A számegyenes. Számszomszédok. Kerekítés. A tízes csoportosítás, a helyi érték bevezetése. Számrendszerek. Csoportosítás, beváltás, leltározás szemléltetése interaktív táblán. A hallgató legyen képes a nagyságrendi viszonyok különböző nyelvi formáinak használatára, a számok számegyenesen való ábrázolására. Rendelkezzen a becslés képességével. Ismerje a helyi értékes írásmód bevezetésének lépéseit, nehézségeit. Legyen képes különböző számrendszerekben felírni számokat, és vegye észre az analógiákat.