Dr. Győri Ferenc, Domokos Mihály, Hocza Ágnes, Szilágyi Nóra, Dr. Bóka Ferenc: Labdajátékok
A játékoktatás módszertana
- A játékoktatás eredményességének feltételei:
- didaktikai alapelvek alkalmazása,
- a foglalkozásvezető felkészültsége,
- tárgyi feltételek biztosítása,
- egészségügyi és balesetelhárítási követelmények,
- tanulási és tanítási motivációk
- A játékoktatás folyamata:
- játéktér és játékeszközök előkészítése,
- a csapatok kialakítása, a csapatvezetők kijelölése,
- a játékosok felállítása,
- magyarázat,
- a játékeszközök kiosztása,
- bemutatás, próbajáték,
- a játék elindítása és vezetése,
- a játék befejezése és értékelése,
- a játék fiziológiai hatásának szabályozása.
- A játékszabályok kialakításának szempontjai:
- biztosítsák a gyermek megfelelő terhelését,
- legyenek könnyen elsajátíthatóak,
- biztosítsák a szervezett játékot, a szabálysértések megfelelő büntetését,
- védjék a gyermekek testi épségét,
- tegyék élvezetessé a játékot.
Jól fejlesztenek:
- utánzó játékok
- testnevelési és népi játékok
- futó fogó játékok
- váltóversenyek
- labdás ügyességi játékok
- küzdőjátékok