Skip navigation

A játékoktatás módszertana

  1. A játékoktatás eredményességének feltételei:
    • didaktikai alapelvek alkalmazása,
    • a foglalkozásvezető felkészültsége,
    • tárgyi feltételek biztosítása,
    • egészségügyi és balesetelhárítási követelmények,
    • tanulási és tanítási motivációk
  2. A játékoktatás folyamata:
    • játéktér és játékeszközök előkészítése,
    • a csapatok kialakítása, a csapatvezetők kijelölése,
    • a játékosok felállítása,
    • magyarázat,
    • a játékeszközök kiosztása,
    • bemutatás, próbajáték,
    • a játék elindítása és vezetése,
    • a játék befejezése és értékelése,
    • a játék fiziológiai hatásának szabályozása.
  3. A játékszabályok kialakításának szempontjai:
    • biztosítsák a gyermek megfelelő terhelését,
    • legyenek könnyen elsajátíthatóak,
    • biztosítsák a szervezett játékot, a szabálysértések megfelelő büntetését,
    • védjék a gyermekek testi épségét,
    • tegyék élvezetessé a játékot.

Jól fejlesztenek:

  • utánzó játékok
  • testnevelési és népi játékok
  • futó fogó játékok
  • váltóversenyek
  • labdás ügyességi játékok
  • küzdőjátékok