Dr. Győri Ferenc, Domokos Mihály, Hocza Ágnes, Szilágyi Nóra, Dr. Bóka Ferenc: Labdajátékok
- Labdajátékok
- Kézilabda
- Kosárlabda
- Az iskolai kosárlabdázás egymásra épülő egységes képzési alapelvei
- Korosztályra bontott képzési program javaslat súlypontozott gyakorlati feladatokkal
- További lehetőség a képzés bővítésére
- STREETBALL
- Irodalom
- Erőnléti felkészítés kosárlabdázáshoz az iskolában
- Labdarúgás
- Nagypályás labdarúgás szabályai
- U12-U13
- Fejlődéstani alapismeretek a 6-14 éves korosztálynál
- Különböző korú labdarúgók technikai képzésének főbb jellemzői
- Taktika
- Mi jellemző a labdarúgók állóképességére
- Utánpótláskorú labdarúgók erőfejlesztése
- Utánpótláskorú labdarúgók gyorsaságának fejlesztése
- Játékok
- Irodalomjegyzék
- Röplabda
Az alaphelyzet
Olyan készenléti helyzet elfoglalása, ahonnan bármelyik pillanatban a tanuló a leggyorsabban képes elmozdulni, helyet változtatni. A nevében alaphelyzet, de gyakorlatban nem statikus állást jelent. Egyfajta „vibrálás" és a játék érzékelésére létrejövő testsúly süllyesztése vagy áthelyezése történik. Az alaphelyzetben a lábak kényelmes terpeszállásban, egyik láb előrébb elhelyezkedve, a testsúly mindkét lábon. Térd és boka, hajlított, törzs enyhén előre dől, karok a test előtt rézsútos mélytartásban helyezkednek el. A térd hajlásszöge határozza meg, milyen mozgáshoz készül, vagy milyen mozgást hajt végre a tanuló.

Készült A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában c. pályázat támogatásával.
Pályázati azonosító: TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011