Dr. Győri Ferenc, Domokos Mihály, Hocza Ágnes, Szilágyi Nóra, Dr. Bóka Ferenc: Labdajátékok
Az átadások oktatása
Az átadások oktatásánál az egykezes felső átadás oktatását vesszük alapul. Ennek a technikai elemnek az oktatási folyamatán keresztül valósulhat meg a többi átadás és a labda elfogás technikájának oktatása.
Az oktatási metódust három szempont szerint építhetjük fel:
- Az oktatási alakzatok szerint
- Az oktatás dinamikája szerint
- A védők jelenléte szerint
Az oktatási alakzatok szerint végezhető:
- Egyénileg
- Egyénileg falnál
- Szemben és oldalt lévő párokban
- Háromszög alakzatban
- Négyszög alakzatban
- Hárman vagy többen egysoros vonal alakzatban
- Egymással szemben álló oszlopokban
- Kör alakzatban
- Kettős kör alakzatban
- Kétsoros arcvonal alakzatban
- Vegyes alakzatban
- Posztkapcsolatokban
- Szétszórt alakzatban
- Testnevelési játékok által meghatározott alakzatban
- Játékhelyzetekben
- Kézilabdajátékban
Az oktatás dinamikája szerint:
- Helyben, dobóterpeszből
- Egy-két lépésből
- Járásból
- Lassú futással
- Futással
- Dinamikus futással
- Emberelőnyben
- Emberazonosságban
- Emberhátrányban
- Könnyített szabályokkal
- Nehezített szabályokkal
- Mérkőzéshelyzetekben
Védők jelenléte szerint:
- Védő nélkül
- Félig aktív védővel
- Aktív védővel