Dr. Győri Ferenc, Domokos Mihály, Hocza Ágnes, Szilágyi Nóra, Dr. Bóka Ferenc: Labdajátékok
Taktika
Taktika: tervszerű játék a legjobb eredmény elérése céljából, amelyet a pillanatnyi körülményekhez alkalmazkodik
Alapelvek a taktika oktatásához:
- Az elméleti és gyakorlati képzés párhuzamosan, egymást kiegészítve folyik.
- Az egyszerűtől az összetettig kell haladni.
- Optimális gyorsasággal kell végrehajtani a gyakorlatokat, amihez három dolog szükséges: technikai tudás, tökéletes fizikai állapot, a taktikai feladat megértése.
- ellenfél nélkül és ellenféllel szemben is gyakoroltatni kell
- bemutatás és magyarázat is szükséges
- törekedjünk a változatosságra
- a technikai elemeket taktikai gyakorlással összekötve is oktassuk.
A taktika felosztása:
- támadás
- védekezés
- átmenet a támadásból a védekezésbe
- átmenet a védekezésből a támadásba
- lehet egyéni, csapatrész és csapat taktikáról beszélni.
Taktikai elemek oktatási sorrendje:
6-10 éves korig: kisjátékok, 2-1 elleni játéktól a 6-6 elleni játékig
10-14 éves korig: 1-2 érintős játékok, labdatartó játékok, 6-6 11-11 elleni játék és elkezdődhet a taktikai és a fizikai képzés összekapcsolása.