Pedagógus mesterség
- Pedagógus mesterség
- A projekt
- Előszó
- A témák rövid, áttekintő bemutatása
- Útmutató a digitális tankönyv használatához
- 1. Elméleti bevezető
- 2. A magyar óvodáztatás története
- 3. A reformpedagógiák és az óvodai nevelés
- 4. Az óvodapedagógus személyisége
- 5. A gyermek megismerése tevékenységei során
- 6. Az óvodás korú gyermekek szociális kompetenciájának fejlesztése a csoportban
- 6.1 Bevezető a csoportok fejlődése és a szociális kompetencia fejlesztése témához
- 6.2 A csoportok fejlődése
- 6.3 A szociális kompetencia fejlődése/fejlesztése óvodás korban
- 6.4 Konfliktusok az óvodai csoportban
- 6.5 Család és óvoda együttműködése jogi szempontból
- 6.6 Az óvoda és a családok kapcsolata jogi szempontból
- Ellenőrző kérdések és megoldások
- Irodalom
- 7. Az óvoda-iskola átmenet kérdései
- 7.1 Az óvoda-iskola átmenet kérdései – bevezető gondolatok
- 7.2 Család és óvoda együttműködése az átmenet időszakában
- 7.3 Az óvoda-iskola átmenet és személyiségfejlődés
- 7.4 Kompetens óvodás- kompetens kisiskolás
- 7.5 Út a tanulás világába
- 7.6 Pedagógus mesterségbeli tudás és az átmenetek
- 7.7 Kisgyermekből kisiskolás (Olvasmány)
- Ellenőrző kérdések és megoldások
- Irodalom
- 8. A tehetség felfedezése az óvodában
- 9. Új módszerek az óvoda világában
- 10. Hallgatók által készített szakirodalom feldolgozások, előadások
- Teljes anyaghoz filmajánlat
- Teljes anyagot ellenőrző kérdések és megoldások
- Teljes anyagra vonatkozó irodalomjegyzék
4. Az óvodapedagógus személyisége
Célok
A fejezetben az óvodapedagógus személyiségével kapcsolatos elvárásokról és szerepfeladatairól lehet olvasni, különös tekintettel az óvodapedagógus tudás-struktúrájára, a nevelési stílus jellemzőire és a szülőkkel való kapcsolattartás optimális formáira.
Segíteni kívánjuk a hallgatók tudatos önképzés – önfejlesztés iránti vágyának és képességének fejlesztését, pályaszocializációs fejlődését.