Pedagógus mesterség
- Pedagógus mesterség
- A projekt
- Előszó
- A témák rövid, áttekintő bemutatása
- Útmutató a digitális tankönyv használatához
- 1. Elméleti bevezető
- 2. A magyar óvodáztatás története
- 3. A reformpedagógiák és az óvodai nevelés
- 4. Az óvodapedagógus személyisége
- 5. A gyermek megismerése tevékenységei során
- 6. Az óvodás korú gyermekek szociális kompetenciájának fejlesztése a csoportban
- 6.1 Bevezető a csoportok fejlődése és a szociális kompetencia fejlesztése témához
- 6.2 A csoportok fejlődése
- 6.3 A szociális kompetencia fejlődése/fejlesztése óvodás korban
- 6.4 Konfliktusok az óvodai csoportban
- 6.5 Család és óvoda együttműködése jogi szempontból
- 6.6 Az óvoda és a családok kapcsolata jogi szempontból
- Ellenőrző kérdések és megoldások
- Irodalom
- 7. Az óvoda-iskola átmenet kérdései
- 7.1 Az óvoda-iskola átmenet kérdései – bevezető gondolatok
- 7.2 Család és óvoda együttműködése az átmenet időszakában
- 7.3 Az óvoda-iskola átmenet és személyiségfejlődés
- 7.4 Kompetens óvodás- kompetens kisiskolás
- 7.5 Út a tanulás világába
- 7.6 Pedagógus mesterségbeli tudás és az átmenetek
- 7.7 Kisgyermekből kisiskolás (Olvasmány)
- Ellenőrző kérdések és megoldások
- Irodalom
- 8. A tehetség felfedezése az óvodában
- 9. Új módszerek az óvoda világában
- 10. Hallgatók által készített szakirodalom feldolgozások, előadások
- Teljes anyaghoz filmajánlat
- Teljes anyagot ellenőrző kérdések és megoldások
- Teljes anyagra vonatkozó irodalomjegyzék
Ellenőrző kérdések és megoldások
1. Kérdés
A magyar pedagógia történetében ki vetette fel először az iskolás kor előtti nevelés szükségességét?
2. Kérdés
Hol és mikor kezdte meg működését az első magyar óvóképző? Soroljon fel legalább három szemályt az alapítók közül!
3. Kérdés
Ki, mikor és hol alapította az első magyar kisdedóvót és az első falusi kisdedóvót?