10.3.1 Értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon
Ari Pálma Katalin és Czibere Csilla (2006, szerk.): Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez – Életpálya-építés. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési KHT, Budapest. On-line: http://www.sulinet.hu/tanar/ kompetenciateruletek/5_eletpalya/ajanlasok/eletpalyaepites-04.pdf
Csákvári Judit (2006, szerk.): Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez – Szociális-életviteli és környezeti kompetenciák. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési KHT, Budapest. On-line:
http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/4_szocialis/ajanlasok/szocialis-04.pdf
Farkasné Gönczi Rita (2013): Könnyen érthető kommunikáció nyelvi szintjei. Gyógypedagógiai szemle. 41. 3. sz. 208-212. On-line: http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=44&jaid=634
Kajáry Ildikó (2005, szerk.): Tanulmányok az értelmileg sérült gyermekek nevelése és oktatása témaköréből. Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Budapest.
Kajáry Ildikó (2010, szerk.): Siker – Öröm – Fejlődés. Tanulmánykötet. Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Budapest.
Kajáry Ildikó és Ruttkay Leventéné (2006, szerk.): Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez - Matematika. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési KHT, Budapest. On-line: http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/2_matematika/4_modszertani_segedletek/ajanlasok/mat-04.pdf
Kádárné Monori Éva és Pál-Horváth Rita: Szempontok tanulásban akadályozott és értelmileg akadályozott tanulók iskolai együtt-fejlesztéséhez. Gyógypedagógiai szemle. 40. 3. sz. 226-232. On-line: http://prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=40&jaid=589
Rácz Zsuzsa (2011): Akadálymentes környezet - Autizmussal élő gyermekek vizuális támogatása. Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest. On-line: http://www.educatio.hu/bin/content/tamop311/download/tamop_311/kiadvanyok/SNI/akadalymentes_imprimatura.pdf
Radványi Katalin (2010): Érzékelés, észlelés, integráció. Kükelhaus élménykertje. Gyógypedagógiai szemle. 38. 2. sz. 145-154. http://prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=32&jaid=472
Radványi Katalin (2010, szerk.): Máské(p)p? Intellektuális fogyatékossággal élő emberek gyógypedagógusainak tankönyve. ELTE BGGYK, Budapest.
Radványi Katalin (2011): A kompetencia alapú fejlesztés értelmezése a kognitív képességek jelentős elmaradása esetén. Gyógypedagógiai szemle. 39. 1. sz. 1-21.
Szabó Borbála (2006): Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez– Óvodai nevelés. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési KHT, Budapest. On-line: http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/ovodai_neveles/dokumentumok/ovi-04.pdf
Szabó Borbála (2006, szerk.): Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez– Szövegértés- szövegalkotás. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési KHT, Budapest. On-line: http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/1_szovegertes/ajanlasok/szovegertes-04.pdf
Szemelrock Zsanett (2012): A Hublow elmélet megközelítésének gyakorlati megvalósítása alternatív kommunikációs eszközökkel az értelmileg akadályozott gyermekek iskolai csoportjában. Gyógypedagógiai Szemle. 40. 3. sz. 259-263. On-line: http://prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=40&jaid=591
Tarnai Balázs (2009): Kooperatív tanítás: egy méret mindenkire jó? In: Radványi Katalin (szerk.): Előadások az Ért. Ak. Klubban. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest. 25-38.
Varga Imre (2005, szerk.): Speciális didaktika I. Az értelmi akadályozottsággal élő gyermekek tanítása. APC - Stúdió, Gyula.
Vágó Éva Anna (2006): Speciális didaktika II. APC Stúdió, Gyula.
Információ mindenkinek. A könnyen érthető kommunikáció európai alapelvei. Kiadó: az Inclusion Europe. On-line: http://www.inclusion-europe.org/pathways2/images/Information_for_all-HU.pdf