Skip navigation

6.1. A gyakorlatok helyszíneinek sajátosságai

A gyakorlóhelyek tekintetében sajátos helyzetet jelent, hogy a szegedi gyógypedagógus-képzés - a többi vidéki képzőhelyhez hasonlóan-, nem rendelkezik saját gyakorlóintézmény státuszú, egyetemi fenntartású gyakorló terepekkel. Ezért a képzőhelyünk felelőssége, hogy felkutassa és felkérje a fogyatékos személyek gyógypedagógiai ellátásával foglalkozó intézményeket és létrehozza a partnerintézmény-hálózatot. A partnerintézményi kapcsolatrendszer kialakításakor szem előtt kell tartani, hogy a gyógypedagógus-képzés nem egy intézménytípusra készít fel, hanem több ágazat több intézménytípusát foglalja magába az a tevékenység, amit a gyógypedagógus végez a kora gyermekkori intervenciótól a felnőtt fogyatékos személyek pedagógiai kíséréséig. A gyakorló helyeknek lehetőség szerint le kell fedniük a teljes spektrumot (Máténé, 2015.b).

A gyógypedagógiai gyakorlatokat csak intenzív külső és belső együttműködéssel tudjuk hatékonyan és színvonalasan megvalósítani. A partnerség tagjainak szerepét az 6.2 fejezetben ismertetjük.