Gyógypedagógiai gyakorlatok kézikönyve
Nyitott kérdések
A gyógypedagógiai gyakorlat fogalma, kompetenciák
- Milyen változásokon ment át a gyógypedagógusok tevékenységi köre az elmúlt évszázadban?
- Mi jellemezte a közelmúlt folyamatait a gyakorlati kompetenciák tekintetében?
- Mi határozza meg a gyógypedagógiai szakon végzett szakemberek gyakorlati kompetenciáit?
A gyógypedagógiai gyakorlatok rendszere és időkerete. Színterek, célok és tevékenységek. Szervezési formák.
- Milyen gyakorlati kurzusok szerepelnek a szegedi képzés mintatantervében?
- Milyen arányt mutatnak a csoportos és az egyéni gyakorlatok időkeretei?
- Mit jelent az érzékenyítés kifejezés a gyógypedagógiai gyakorlatok kontextusában?
- Melyek a gyakorlat során megszerezhető kompetenciák?
A gyógypedagógiai gyakorlatok célja, feladatai. A gyakorlatok helyszínei, dokumentációi és a követelmények
- Milyen általános célok mentén szerveződnek a szegedi gyógypedagógus-képzés gyógypedagógiai gyakorlatai?
- Milyen kompetenciák megszerzését segíti a gyakorlati terepen végzett hallgatói tevékenység?
- Mi az egyéni gyakorlatok előnye?
- Hogyan választhat a hallgató egyéni gyakorlati helyszínt, és milyen módon kell a szándékát jeleznie a szándékát Intézetünk felé?
A gyógypedagógiai fejlesztés tervezése
- Mit jelent a pedagógiai tervező munka kétpólusú szabályozása?
- Mi a szerepe az Irányelveknek a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulókkal kapcsolatos oktató/nevelőmunka tervezésében?
- Milyen tartalmi elemekből épül fel az egyéni fejlesztés terv?
- Milyen tervező munkába tud bekapcsolódni a gyógypedagógus-hallgató a gyakorlatai során?
A gyakorlatok alfája és omegája: az intézményi és intézményközi együttműködés
- Sorolja fel a gyakorlatok megszervezésében és lebonyolításában együttműködő résztvevőket!
- Mi a partnerintézmény-jegyzék célja?
- Mi a gyógypedagógus-hallgató feladata, ha kiválasztotta az egyéni gyakorlatainak helyszíneit?
- Kihez fordulna Intézetünkben, ha a gyakorlatával kapcsolatban kérdései, problémái merülnek fel?
A szakterületi féléves gyakorlat
- Mikor került bevezetésre a féléves összefüggő gyakorlat?
- Mit jelent a zárófoglalkozás/zárótanítás és melyik szakirányon kell teljesítenie a gyógypedagógus hallgatóknak?
- Milyen integratív gyakorlati dokumentációval zárul a féléves összefüggő gyakorlat?
A portfólió
- Határozza meg, mit jelent a portfólió a gyógypedagógus-képzésben?
- Milyen céllal készül, és milyen összetevői vannak a dokumentumcsomagnak?
- Milyen formátumban kell benyújtani a portfóliót?
A szakmai konzultáció szerepe a hallgatók gyakorlati tevékenységének nyomon követésében
- Mi a szerepe a szakmai konzultációnak a mikrocsoportos gyógypedagógiai gyakorlatok teljesítésében?
- Mi a célja a féléves összefüggő gyakorlatot kísérő szakmai konzultációnak? Milyen formában valósul meg ez a konzultáció?