Skip navigation

Nyitott kérdések

 

A gyógypedagógiai gyakorlat fogalma, kompetenciák

 

  1. Milyen változásokon ment át a gyógypedagógusok tevékenységi köre az elmúlt évszázadban?
  2. Mi jellemezte a közelmúlt folyamatait a gyakorlati kompetenciák tekintetében?
  3. Mi határozza meg a gyógypedagógiai szakon végzett szakemberek gyakorlati kompetenciáit?
 

A gyógypedagógiai gyakorlatok rendszere és időkerete. Színterek, célok és tevékenységek.   Szervezési formák.

 

  1. Milyen gyakorlati kurzusok szerepelnek a szegedi képzés mintatantervében?
  2. Milyen arányt mutatnak a csoportos és az egyéni gyakorlatok időkeretei?
  3. Mit jelent az érzékenyítés kifejezés a gyógypedagógiai gyakorlatok kontextusában?
  4. Melyek a gyakorlat során megszerezhető kompetenciák?
 

A gyógypedagógiai gyakorlatok célja, feladatai.  A gyakorlatok helyszínei, dokumentációi és a követelmények

 

  1. Milyen általános célok mentén szerveződnek a szegedi gyógypedagógus-képzés gyógypedagógiai gyakorlatai?
  2. Milyen kompetenciák megszerzését segíti a gyakorlati terepen végzett hallgatói tevékenység?
  3. Mi az egyéni gyakorlatok előnye?
  4. Hogyan választhat a hallgató egyéni gyakorlati helyszínt, és milyen módon kell a szándékát jeleznie a szándékát Intézetünk felé?
 

A gyógypedagógiai fejlesztés tervezése

 

  1. Mit jelent a pedagógiai tervező munka kétpólusú szabályozása?
  2. Mi a szerepe az Irányelveknek a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulókkal kapcsolatos oktató/nevelőmunka tervezésében?
  3. Milyen tartalmi elemekből épül fel az egyéni fejlesztés terv?
  4. Milyen tervező munkába tud bekapcsolódni a gyógypedagógus-hallgató a gyakorlatai során?
 

A gyakorlatok alfája és omegája: az intézményi és intézményközi együttműködés

 

  1. Sorolja fel a gyakorlatok megszervezésében és lebonyolításában együttműködő résztvevőket!
  2. Mi a partnerintézmény-jegyzék célja?
  3. Mi a gyógypedagógus-hallgató feladata, ha kiválasztotta az egyéni gyakorlatainak helyszíneit?
  4. Kihez fordulna Intézetünkben, ha a gyakorlatával kapcsolatban kérdései, problémái merülnek fel?
 

A szakterületi féléves gyakorlat

 

  1. Mikor került bevezetésre a féléves összefüggő gyakorlat?
  2. Mit jelent a zárófoglalkozás/zárótanítás és melyik szakirányon kell teljesítenie a gyógypedagógus hallgatóknak?
  3. Milyen integratív gyakorlati dokumentációval zárul a féléves összefüggő gyakorlat?
 

A portfólió

 

  1. Határozza meg, mit jelent a portfólió a gyógypedagógus-képzésben?
  2. Milyen céllal készül, és milyen összetevői vannak a dokumentumcsomagnak?
  3. Milyen formátumban kell benyújtani a portfóliót?
 

A szakmai konzultáció szerepe a hallgatók gyakorlati tevékenységének nyomon követésében

  1. Mi a szerepe a szakmai konzultációnak a mikrocsoportos gyógypedagógiai gyakorlatok teljesítésében?
  2. Mi a célja  a féléves összefüggő gyakorlatot kísérő szakmai konzultációnak? Milyen formában valósul meg ez a konzultáció?