7.5. A zárófoglalkozás
Az összefüggő gyakorlathoz kapcsolódó záró foglalkozás vagy zárótanítás mindkét szakirányon kötelező a jelöltek számára. Ezt általában a szakterületi féléves gyakorlat szakirányonként hat-hat hetes ciklusainak utolsó két hetében teljesítik a hallgatók a gyakorlóhelyükön, melyre részletes Záró foglalkozás/Zárótanítás tervezettel készülnek.
A vizsga foglalkozást/tanítást értékelő bizottság háromtagú, optimális esetben Intézetünk oktatója a bizottság elnökeként, valamint a partnerintézmény vezetője és a gyakorlatvezető gyógypedagógus figyelemmel kísérik és értékelik a gyógypedagógus-jelölt tevékenységét. Személyes jelenlétünket egyaránt igénylik a végzős hallgatók, az Intézményvezetők és a gyakorlatvezető gyógypedagógusok is. Számunkra is rendkívül fontos alkalmak ezek a partnerintézményekkel való személyes kapcsolattartásban. Törekvésünk, hogy valamennyi vizsgatanításon képviseljük a szegedi képző helyet. Amennyiben ez a nagy távolság vagy oktatóink leterheltsége miatt nem megoldható, a vizsgabizottság elnöke a partnerintézmény vezetője. A tanítást követően szóbeli hallgatói önreflexió és bizottsági értékelés is történik, amelyről összefoglaló jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvet eljuttatjuk a Tanulmányi Osztály irattárába.
Feladat
- Tanulmányozza a csatolt zárófoglalkozás tervezetet! Figyelje meg, hogy milyen módszereket alkalmazott a gyógypedagógus-hallgató és hogyan érvényesültek a szakirány-specifikus tanítási alapelvek!
- Tekintse meg a mellékelt zárófoglalkozás_korai fejlesztés tervezetet! Figyelje meg, milyen didaktikai célokat tűzött ki a gyógypedagógus-hallgató, valamint a szülővel való együttműködés megjelenését!
- Olvassa el a 6. csoportban tartott vizsgatanítás tervezetét és tekintse meg a foglalkozáshoz készített szemléltető eszközök fotóit! Milyen szemléltetési módokat alkalmazott a hallgató?