Skip navigation

7.5. A zárófoglalkozás

Az összefüggő gyakorlathoz kapcsolódó záró foglalkozás vagy zárótanítás mindkét szakirányon kötelező a jelöltek számára. Ezt általában a szakterületi féléves gyakorlat szakirányonként hat-hat hetes ciklusainak utolsó két hetében teljesítik a hallgatók a gyakorlóhelyükön, melyre részletes Záró foglalkozás/Zárótanítás tervezettel készülnek.

A vizsga foglalkozást/tanítást értékelő bizottság háromtagú, optimális esetben Intézetünk oktatója a bizottság elnökeként, valamint a partnerintézmény vezetője és a gyakorlatvezető gyógypedagógus figyelemmel kísérik és értékelik a gyógypedagógus-jelölt tevékenységét. Személyes jelenlétünket egyaránt igénylik a végzős hallgatók, az Intézményvezetők és a gyakorlatvezető gyógypedagógusok is. Számunkra is rendkívül fontos alkalmak ezek a partnerintézményekkel való személyes kapcsolattartásban. Törekvésünk, hogy valamennyi vizsgatanításon képviseljük a szegedi képző helyet.  Amennyiben ez a nagy távolság vagy oktatóink leterheltsége miatt nem megoldható, a vizsgabizottság elnöke a partnerintézmény vezetője. A tanítást követően szóbeli hallgatói önreflexió és bizottsági értékelés is történik, amelyről összefoglaló jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvet eljuttatjuk a Tanulmányi Osztály irattárába.

Feladat

  1. Tanulmányozza a csatolt zárófoglalkozás tervezetet! Figyelje meg, hogy milyen módszereket alkalmazott a gyógypedagógus-hallgató és hogyan érvényesültek a szakirány-specifikus tanítási alapelvek!
  2. Tekintse meg a mellékelt zárófoglalkozás_korai fejlesztés tervezetet! Figyelje meg, milyen didaktikai célokat tűzött ki a gyógypedagógus-hallgató, valamint a szülővel való együttműködés megjelenését!
  3. Olvassa el a 6. csoportban tartott vizsgatanítás tervezetét és tekintse meg a foglalkozáshoz készített szemléltető eszközök fotóit!  Milyen szemléltetési módokat alkalmazott a hallgató?

Szemléltető eszközök zárófoglalkozáson forrás: Sóki Dóra gyógypedagógus-hallgató portfóliója