Skip navigation

3.4. Gyakorlatszervezési formák

A kurzusokon résztvevők tevékenységeit a hallgatók támogatási igényétől és a kurzustartalmaktól függően változó formában szervezzük. Eleinte a csoportos (14-15 fős hallgatói csoport), később a mikro-csoportos (3-4 fős hallgatói csoport), majd az egyéni szervezési forma válik hangsúlyossá.  Bár valamennyi gyakorlati kurzus tartalma nagymértékben épít a gyógypedagógus-hallgatók egyéni felkészülésére és a reflektív tevékenységekre is a szakmai konzultációkon, fontos kiemelni, hogy az egyéni gyakorlat időkerete a teljes intervallum kétharmadát fedi le, ami a szakmai gyakorlati felkészülés hatékonyságának egyik pozitív paramétere.

Feladat

Olvassa el Márkus Eszter és Papp Gabriella: Többszintű gyógypedagógus-képzés az ELTE BGGYK-n. Szerkezeti és tartalmi változások a Bologna folyamat hatására című tanulmányát a Gyógypedagógiai szemle 2013.évi Különszámában (51-64.o.)! 

  1. Figyelje meg és értelmezze, hogy milyen változást eredményezett a Bologna folyamat a gyógypedagógus-képzésben!
  2. Keresse meg az alapképzés gyakorlati felkészítésével kapcsolatos vonatkozásokat!