Skip navigation

5. A gyógypedagógiai fejlesztés tervezése

Célok

A gyógypedagógus-hallgató a gyógypedagógiai gyakorlatai során legyen képes alkalmazni a gyógypedagógus gyakorlati tevékenységét meghatározó központi dokumentumokat. Ismerje a gyógypedagógiai tevékenységek tartalmi szabályozásának helyi dokumentumait, legyen rálátása a nevelőtestületi együttműködésre e dokumentumok összeállításában. Cél, hogy gyakorlatai során készüljön fel a helyi dokumentumok megalkotásában való együttműködésre és egyéni fejlesztési terv készítésére.

Tartalom

A tervezés jelentősége a gyógypedagógus gyakorlati munkájában.

A kétpólusú tartalmi szabályozás.

A központi dokumentumok. A Nemzeti alaptanterv. Az Irányelvek. A kerettanterv.

A helyi szabályozás dokumentumai. A pedagógiai program, nevelési program és helyi tanterv

A tanmenet és tantárgyi fejlesztő program. A foglalkozás tervezet. Az egyéni fejlesztési terv. 

Kulcsszavak

gyógypedagógiai tervezés, NAT, Irányelvek, kerettanterv, pedagógiai program, nevelési program, helyi tanterv, tanmenet, tantárgyi fejlesztő program, foglalkozás tervezet, egyéni fejlesztési terv