5. A gyógypedagógiai fejlesztés tervezése
Célok
A gyógypedagógus-hallgató a gyógypedagógiai gyakorlatai során legyen képes alkalmazni a gyógypedagógus gyakorlati tevékenységét meghatározó központi dokumentumokat. Ismerje a gyógypedagógiai tevékenységek tartalmi szabályozásának helyi dokumentumait, legyen rálátása a nevelőtestületi együttműködésre e dokumentumok összeállításában. Cél, hogy gyakorlatai során készüljön fel a helyi dokumentumok megalkotásában való együttműködésre és egyéni fejlesztési terv készítésére.
Tartalom
A tervezés jelentősége a gyógypedagógus gyakorlati munkájában.
A kétpólusú tartalmi szabályozás.
A központi dokumentumok. A Nemzeti alaptanterv. Az Irányelvek. A kerettanterv.
A helyi szabályozás dokumentumai. A pedagógiai program, nevelési program és helyi tanterv
A tanmenet és tantárgyi fejlesztő program. A foglalkozás tervezet. Az egyéni fejlesztési terv.
Kulcsszavak
gyógypedagógiai tervezés, NAT, Irányelvek, kerettanterv, pedagógiai program, nevelési program, helyi tanterv, tanmenet, tantárgyi fejlesztő program, foglalkozás tervezet, egyéni fejlesztési terv