Skip navigation

5.2.1.1. A Nemzeti alaptanterv szerepe a gyógypedagógiai fejlesztés tervezésében

A gyógypedagógiai nevelés, oktatás és fejlesztés alapelveit is a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. Korm. rendelet határozza meg.
http://www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=149257.218573
 Ez azt jelenti, hogy a sajátos nevelési igényű tanulók esetében is a Nemzeti alaptantervben meghatározott egységes fejlesztési célokat és feladatokat kell alapul venni, ezek a fejlesztési területek és nevelési célok áthatják a pedagógiai folyamat egészét, és így közös értékeket jelenítenek meg.

Feladat

Kattintson a jogszabályra és keresse meg, melyek a közös nevelési célok! Válasszon ki egyet ezek közül és nézze meg, milyen módon épül be a gyakorlatának helyszínt adó gyógypedagógiai intézmény helyi nevelési programjába! Az általános nevelési célok mellett megtalálhatóak-e sérülés-specifikus összetevők a helyi célmeghatározásban?