Skip navigation

11. A tananyag zárása. Teszt

Célok

A tananyag elkészítése során azt a célt tartottuk szem előtt, hogy a gyógypedagógus-hallgatók számára rendszerezett ismereteket, praktikus útmutatást és segédletet nyújtsunk az alapképzés teljes időszakát átszövő gyógypedagógiai gyakorlat kurzusok sikeres teljesítéséhez. Segítsük felkészülésüket a csoportos gyógypedagógiai gyakorlatokra és az egyéni szakterületi terepmunkára a gyógypedagógiai fejlesztés tervezéséről szerzett elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazásának színtereiről, tartalmi elemeiről és követelményeiről elsősorban az értelmileg akadályozottak pedagógiája és a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányokon.

Tartalom

A tananyag fejezetei során foglalkoztunk gyógypedagógus gyakorlati kompetenciáinak korszerű értelmezésével, a gyógypedagógiai gyakorlatok rendszerével a szegedi gyógypedagógus-képzésben. Részletes információkat, tájékoztatás nyújtottunk gyógypedagógus-hallgatók részére a gyógypedagógiai gyakorlat tanegységek tartalmáról, színtereiről és helyszíneiről. A tananyag megfelelő részeinél a hallgatók számára elérhetővé tettük az egyes gyakorlatokhoz kapcsolódó nyomtatványokat, pedagógiai dokumentumokat, melyhez letölthető mintákat csatoltunk. Áttekintettük a gyógypedagógiai nevelés és fejlesztés tartalmát meghatározó pedagógiai tervezés dokumentumait, tisztáztuk azok egymásra épülését. Ismertettük a gyakorlatok megvalósulásában résztvevő intézmények és személyek együttműködésének alappilléreit, és tisztáztuk a hallgatók felelősségét és teendőit a kooperációban.  Külön fejezetben foglalkoztunk a gyógypedagógus-képzés utolsó szemeszterében sorra kerülő összefüggő szakmai gyakorlat komplex gyógypedagógiai feladataival és a záró foglalkozással, valamint ismertettünk a gyógypedagógus-hallgatók elméleti ismereteit és gyakorlati tevékenységeit összefoglalóan és reflektív módon bemutató portfólió szerepét.

Válaszolja meg szóban/írásban a következő kérdéseket! Végezzen önellenőrzést a megfelelő lecke alapján!