Skip navigation

Sajtóanyagok

Mindazon elvek, amelyek fontosak a hirdetések, szórólapok plakátok tervezése során, hatványozottan fontosak akkor, amikor például egy sajtótájékoztatón adunk át vagy sajtóközleményben küldünk szét dokumentumokat, képet stb.

Mindig gondoljunk arra, nekünk, pl. a sportklubnak, szakosztálynak fontos, hogy megjelenhessünk a sajtóban, ezért igyekezzünk „kiszolgálni” az újságírókat. Ha sajtóközleményt teszünk közzé, lehetőleg nyomdakész anyagot adjunk, melynek már a rövid bevezetőjében benne van a sajtó klasszikus kérdéseire (ki? hol? mikor? mit?) a válasz, a szöveg további részében – nem túl terjengősen – a további információk, csak azok, amelyek az átlagos újságolvasó, médiafogyasztó ingerküszöbét elérik. A helyesírásra feltétlenül ügyeljünk!

Ha képet, képeket mellékelünk az anyagunkhoz, ne a szövegbe illesszük be, hanem külön állományként csatoljuk, lehetőleg kétféle felbontásban: nyomtatható (CMYK) minőségben (150 dpi) és webre (RGB) szánt minőségben, felbontásban (96 ppi) is – gondoljunk az online sajtóra is! Amennyiben szükséges, tüntessük fel a fotós nevét!

Ha az információt emailen továbbítjuk, ne a levél szövegbe másoljuk bele, hanem külön fájlként csatoljuk a szöveget és a képeket is!