Várható eredmények
A személyes kompetenciák szintjén:
A hallgatók képesek lesznek beszélgetni a szűkebb és tágabb közösségükben megjelenő és növekvő kulturális és nyelvi sokszínűségről.
Össze tudják hasonlítani a kultúrákat és azok értékeit.
Felismerik és értékelik saját kulturális azonosságukat, nemzeti, etnikai, vallási, nemi, életkori, többségi-kisebbségi, nyelvi stb. hovatartozásukat, és tiszteletben tartják másokét.
Növekszik társadalmi és közösségi tudatosságuk.
Megértik és tisztelik az azonosságtudat eltérő kifejezési formáit.
Felismerik a fajgyűlöletnek, a diszkriminációnak, az előítéleteknek és sztereotípiáknak mind az egyének életére, mind a társadalmi környezetre gyakorolt hatásait.
A szakmai kompetenciák szintjén:
A hallgatók képesek lesznek különböző kultúrák és perspektívájuk integrálására az oktatásban.
Képesek lesznek a kultúrák egyenértékűségének közvetítésére és tisztában lesznek ennek módszertani eszközeivel.
Megismernek az előítélet csökkentését célzó módszereket. (nyitottságra, toleranciára nevelés)
Ismerik a más kultúrájúakkal való együttműködés képességének kialakítását célzó módszereket.
Növekszik tudatosságuk szintje a szakmai munkában és az interkulturális nevelés területén.
Érzékenyebbé válnak az óvodai/iskolai és az óvodán/iskolán kívüli igazságtalanságok és egyenlőtlenségek iránt.
Törekedni fognak a tanulási környezet és a tananyag multikulturális szempontok szerinti átalakítására.
Jártasságot szereznek az interakciókra, együttnevelésre épülő tanulási-tanítási módszerekben, gazdagodik pedagógiai eszköztáruk.
A tanagyag, jellegénél fogva elsősorban a szakmailag támogatott önálló ismeretszerzésre és –feldolgozásra épül. Törekedtünk arra, hogy a hallgatók azokkal a módszerekkel haladjanak a kompetencia-fejlődés és ismeretszerzés során, melyekkel az illeszkedő tartalmak a gyermekek számára is hatékonyan közvetíthetők – vagyis jegyeztünk egyben pedagógiai – módszertani segédanyagként is szolgál.