A magyar iskoláztatás története a 19-20. században
- MAGYAR ISKOLÁZTATÁS TÖRTÉNETE A 19–20. SZÁZADBAN
- Bevezetés
- I. fejezet: Iskolaügy Európában a 18-19. században
- I.1. Az európai iskolarendszerek kialakulásának okai
- I.2. Az európai iskolarendszerek kialakulásának háttértényezői
- I.2.1. A reformáció-ellenreformáció vallási küzdelmei
- I.2.2. Katolikus megújulás
- I.2.3. Felvilágosodás
- I.2.4. A gyermekkor elkülönítése, mitizálása
- I.2.5. Az erkölcsi védelemre szoruló gyermekek számára az iskolák zárt világának megteremtése
- I.2.6. A felvilágosult abszolutizmus
- I.2.7. A modern nemzetállamok kialakulása
- I.3. Néhány európai ország iskoláztatásának áttekintése
- Kérdések és feladatok
- II. fejezet: Iskolaügy Magyarországon a felvilágosult abszolutizmus korában
- III. fejezet: Iskoláztatás Magyarországon a XIX. század első felében
- IV. fejezet: Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában (1849–1867)
- V. fejezet: Az népiskoláztatás története 1867–1919 között
- VI. fejezet: A közép- és felsőfokú oktatás a dualizmus korában
- VII. fejezet: Iskolaügy Magyarországon az 1920-as években
- VIII. fejezet: A harmincas-negyvenes évek
- IX. fejezet: A magyar iskolaügy alakulása 1945 után
- X. fejezet: Az ötvenes évek
- XI. fejezet: Forradalom és rendszerváltás között
- Ellenőrző kérdéssor