Skip navigation

Feladatok

Kérdések

  1. Milyen képeskönyvfajták vannak, és melyiknek mi a jelentősége, szerepe a gyerekek életében? Gyűjtsön híres illusztrátorokat, képeskönyv-szerzőket! 
  2. Hogyan oszlanak meg a mondókatípusok életkorok szerint? Milyen mondókák valók jellemzően a 3-4, az 4-5, az 5-6 éveseknek?
  3. Milyen változás történik a gyerekek fejlődésében öt-hat éves kor körül, és hogyan érinti ez az irodalmi foglalkozásokat? 

1. Feladat

Kérdés

Az alábbiak közül melyik nem tartozik a gyermek kortárs társas kommunikációját közvetlenül fejlesztő mondókacsoportok közé?

Válaszok

a. felelgetők

b. tapsoltatók

c. kiolvasók

d. cserélők

Visszajelzés

2. Feladat

Kérdés

Milyen mondókatípusba tartoznak az alábbi kezdősorú mondókák: „Bújj be, béka…”; „Szebb a páva…”; „Árok partján ül egy liba…”?

Válaszok

a. állathívogatók

b. állatbosszantók

c. mondókamesék

d. kiszámolók

Visszajelzés

3. Feladat

Kérdés

Az alábbi mondókák közül melyiket tekinthetjük „fejlóbálónak” (csak a mondóka kezdősorát adjuk meg)?

Válaszok

a. „Töröm, töröm a mákot…”

b. „Szita, szita, sűrű szita…”

c. „Nem ér a nevem, káposzta a fejem!”

d. „Egy hegy megy…”

Visszajelzés

4. Feladat

Kérdés

Keresse meg a kakukktojást a mondókák típusa alapján (csak a mondóka kezdősorát adjuk meg)!

Válaszok

a. „Gyí, paci, paripa…”

b. „Csett, Pápára….”

c. „Én is pisze, te is pisze…”

d. „Hóc, hóc, katona…”

Visszajelzés