Skip navigation

5. Osztályközösség

Egy elsős (hatosztályos) gimnáziumi osztály osztályfőnöke mesél tavasszal arról, hogy gyerekek már több mint fél éve ismerik egymást, de még mindig nem képeznek igazi közösséget. Maximum 2-3 fős csoportokban vannak jóban egymással, nincs köztük semmiféle összetartás. Több gyerek is van, akiknek egyáltalán nincs barátja az osztályfőnök szerint, bár ezt biztosan nem tudja megállapítani. Több mindent kipróbált a tanárnő, de eddig minden próbálkozása kudarcba fulladt. Első lépésként versenyeket szervezett a gyerekeknek, ahol a legjobb teljesítményt elérő értékes játékot kapott. Úgy gondolta ez segíteni fog, de nem történt változás, sőt talán még rosszabb lett a helyzet. Ezek után kötelezte az összes gyereket, hogy együtt menjenek moziba. Nagy meglepetésére a gyerekek végig hangoskodtak és egymás zavarásával voltak elfoglalva. Hogyan lehetne segíteni, hogy egy összetartó közösséggé formálódjon az osztály? (Elméleti háttér 6. tananyag: Az osztályközösség megismerése)