Domokos Mihály: A testnevelés és sport tanításának elmélete és módszertana
Az osztályozás funkciói
- Tanulók motiválása
- Tanulási folyamat irányítása
- Visszajelzés az oktatás résztvevői számára
- A tanulók tudásának minősítése
- A tanulók szelekciója
- Teljesítmények dokumentálása
A tanuló helytelen viselkedése miatt elégtelen érdemjegyet ne adjunk! Az értékelés nem lehet megtorló, fegyelmező jellegű! Hirtelen felindulásból ne értékeljünk!
A felszerelés hiányosságai miatt - többszöri figyelmeztetés után - alsóban a szorgalomból kerül be az elégtelen, míg felsőben szaktanári figyelmeztetés kap a tanuló.
A számonkérés idejét, anyagát előre meg kell határozni, hogy a tanuló fel tudjon készülni. Az értékelés kritériumait is ismertetni kell, és feltétlenül biztosítsunk javítási alkalmat, lehetőség. (Czédliné Bárkányi É.2011)