Skip navigation

Csoportonkénti osztályfoglalkoztatás

Jellemzője: minden tanuló ugyanazt a gyakorlatot hajtja végre, ugyanazzal a tananyaggal foglal-kozik, de bizonyos körülmények miatt (kevés a kéziszer, a szer, kicsi a hely, nem látható át a gyakorlás) csoportokban.

Alkalmazható:

  • kéziszer gyakorlatoknál;
  • előkészítő szergyakorlatoknál (pad, bordásfal);
  • labdás gyakorlatoknál
  • torna elemek gyakorlásánál
  • atlétikai futásoknál, dobásoknál stb.

Megoldások a csoportok foglalkoztatásához:

  • egyik csoport végzi a gyakorlatot, a másik figyel, majd cserélnek;
  • egyik csoport végzi a gyakorlatot, a másik hasonlót végez szer nélkül;
  • egyik csoport végzi a feladatot, a másik állandó jellegű gyakorlatot, vagy kiegészítő fela-datot végez.

8. ábra: Csoportonkénti osztályfoglalkoztatás (Makszin I. 2012)

Előnye:

  • rugalmasan alkalmazható különböző felszereltségi feltételek között;
  • megszervezés viszonylag egyszerű;
  • nagyobb az önállóság;
  • a hibajavítás az egész osztálynak szól.
  • egyes tananyagok gyakorlásánál biztosítja a terhelés - pihenés megfelelő arányát.
  • várakozás közben megfigyelhetők a társak, információ szerezhető a végzendő feladatról.
  • a társak megfigyelése motiváló hatású lehet.

Hátránya:

  • az időkihasználás nem elég gazdaságos;
  • az intenzitás a csoportok váltása miatt mérsékeltebb.

http://videotorium.hu/hu/recordings/details/2896,Csoportfoglalkozasi_formak_a_testnevelesi_oran_-_1.