Domokos Mihály: A testnevelés és sport tanításának elmélete és módszertana
Csoportonkénti osztályfoglalkoztatás
Jellemzője: minden tanuló ugyanazt a gyakorlatot hajtja végre, ugyanazzal a tananyaggal foglal-kozik, de bizonyos körülmények miatt (kevés a kéziszer, a szer, kicsi a hely, nem látható át a gyakorlás) csoportokban.
Alkalmazható:
- kéziszer gyakorlatoknál;
- előkészítő szergyakorlatoknál (pad, bordásfal);
- labdás gyakorlatoknál
- torna elemek gyakorlásánál
- atlétikai futásoknál, dobásoknál stb.
Megoldások a csoportok foglalkoztatásához:
- egyik csoport végzi a gyakorlatot, a másik figyel, majd cserélnek;
- egyik csoport végzi a gyakorlatot, a másik hasonlót végez szer nélkül;
- egyik csoport végzi a feladatot, a másik állandó jellegű gyakorlatot, vagy kiegészítő fela-datot végez.

8. ábra: Csoportonkénti osztályfoglalkoztatás (Makszin I. 2012)
Előnye:
- rugalmasan alkalmazható különböző felszereltségi feltételek között;
- megszervezés viszonylag egyszerű;
- nagyobb az önállóság;
- a hibajavítás az egész osztálynak szól.
- egyes tananyagok gyakorlásánál biztosítja a terhelés - pihenés megfelelő arányát.
- várakozás közben megfigyelhetők a társak, információ szerezhető a végzendő feladatról.
- a társak megfigyelése motiváló hatású lehet.
Hátránya:
- az időkihasználás nem elég gazdaságos;
- az intenzitás a csoportok váltása miatt mérsékeltebb.
http://videotorium.hu/hu/recordings/details/2896,Csoportfoglalkozasi_formak_a_testnevelesi_oran_-_1.