Domokos Mihály: A testnevelés és sport tanításának elmélete és módszertana
Együttes vagy frontális osztályfoglalkozás
Jellemzője: minden tanuló egy időben ugyanazt a gyakorlatot, feladatot hajtja végre.
Felhasználható:
Bemelegítésnél:
- járásban, futásban végzett gyakorlatoknál;
- szabadgyakorlatoknál;
- kéziszer gyakorlatoknál, ha van elegendő szer
Alaki gyakorlatok oktatásánál;
Talajtorna:
- rávezető gyakorlatok,
- egyes elemek együttes gyakorlása;
Atlétika:
- futásgyakorlatok;
Labdajátékok:
- labda nélküli gyakorlatok,
- egyszerűbb labdás gyakorlatok: pl.: labdavezetés

7. ábra: Frontális osztályfoglalkoztatás (Makszin I. 2012)
Előnye:
- könnyen kialakítható az alakzat;
- gazdaságos az időkihasználás;
- a tanár irányító tevékenysége kiterjed minden tanulóra;
- javítás együttesen és egyénileg is történhet;
- a gyakorlás intenzitása, tempója, mennyisége változtatható;
- a rend könnyen áttekinthető;
- korra és nemre való tekintet nélkül alkalmazható.
Hátránya:
- az egyéni adottságok korlátozottan érvényesülnek;
- önálló gyakorlás nincs;
- teljesítmény ellenőrzésre kevés a lehetőség;
- sok szert és eszközt igényel.