Cziberéné Nohel Gizella, Hézsőné Böröcz Andrea: Gimnasztika oktatásmódszertani segédanyag és gyakorlatgyűjtemény
Bemutattatás
Ha nem a tanár mutatja be a feladatot, hanem egy ügyes,
a többieknél jobban képzett tanuló, akkor bemutattatásról
beszélünk. A bemutattatást a következő esetekben alkalmazhatjuk:
- ha a szemléltetést össze akarjuk kötni
szóbeli információval;
- ha a tanár valamilyen okból nem tudja bemutatni
a gyakorlatot; ( pl. életkora miatt, betegség, sérülés, vagy terhesség esetén)
- ha a tanár nem tudja hibátlanul végrehajtani
a feladatot, így tekintélye csorbát szenvedne.
- A tanulók megfelelő távolságról, megfelelő síkból
szemléljék a bemutatást;
- A szemben történő bemutatás esetén mindig tükörképet
kell alkalmazni.
Ha a verbális és vizuális
információadást együttesen alkalmazzuk, akkor a kép és a
magyarázat együttesen teszi lehetővé a megértést, a pontosabb képalkotást.