Skip navigation

A csapatfoglalkoztatás szervezési kérdései

  • A csapatok kialakítása:
    • állandó vagy alkalmi jellegű csapatok,
    • lehetséges alakítási módok:
      • rendgyakorlatok (fejlődés, kiléptetés, számozás, beosztás),
      • választás,
      • kijelölés.
    • homogén vagy heterogén csapat.
  • A gyakorlóhelyek kialakítása, berendezése:
    • szerek, eszközök fogásának, mozgatásának ismerete,
    • szerek előkészítése óra előtt, elrakásuk óra után,
    • személyre szóló, pontos utasítások.
  • A gyakorlási anyag ismertetése:
    • minden feladatot az egész osztálynak kell ismertetni, bemutatni.
  • A munkafegyelem biztosítása:
    • csapatvezetők kijelölése (ügyes, megbízható tanuló, akire hallgatnak a társai, segíteni is tud),
    • megosztott figyelem, szükség esetén közbeavatkozás.
  • A munka ellenőrzése, irányítása:
    • helyezkedés a balesetveszélyes gyakorlóhelyen, vagy az új anyag oktatásánál,
    • a tanár mindig lássa az egész osztályt,
    • a gyakorlás megszakítása csak végszükség esetén,
    • hibajavítás vagy értékelés a csapatok cseréjekor,
    • ha a gyakorlás nem igényel közvetlen tanári jelenlétet, változtassa helyét.
  • A csapatok cseréje:
    • gyakorlás megindítása, megállítása és a csere elrendelése vezényszóval;

→(„Gyakorlást kezdd meg!” , „Gyakorlást fejezd be!”, „Következő gyakorlóhelyre indulj!” )

    • körforgásszerű csere azonos gyakorlási idők biztosításával.

Együttes, majd csoportonkénti osztályfoglalkoztatás