Skip navigation

Gyakorlatanyag

  • Természetes gyakorlatok:
    • A legtöbb természetes mozgás alkalmas a mozgáskoordináció fejlesztésére, ha azt a megszokottól eltérő módon hajtatjuk végre /pl.: járás padon vagy gerendán különböző feladatokkal, dobás ügyetlenebb kézzel/.
  • Határozott formájú gyakorlatok:
    • Itt is a megszokottól eltérő, tehát figyelmet kiváltó gyakorlatok segítik elő legjobban a mozgáskoordináció fejlesztését /pl.: tükörképszerű végrehajtás, tempóváltoztatás, kéziszerek variálása, ismert gyakorlatokban elemkapcsolat változtatás/.

Módszertani szempontok:

  • A gyakorlatok játékosak, élményszerűek legyenek;
  • A végrehajtásra vonatkozóan kezdetben engedményeket lehet tenni;
  • Az új mozgások elsajátítására nagyobb lehetőség van, ha az érzékelésbe minél több analizátor kapcsolódik be;
  • Jelentős koordinációt fejlesztő hatása van az erő-és a gyorsaság fejlesztésének és a testnevelési játékoknak;
  • A gyakorlatok olyanok legyenek, hogy a hatékonyabb, javuló mozgáskoordináció mérhetővé váljon;
  • Az új mozgások megtanulását mindig a már meglévő, ismert mozgásokra kell építeni;
  • A mozgástanulásnak és az erőfejlesztésnek a sportágak, mozgásformák nagy részében párhuzamosan kell haladnia;
  • Az oktatás körülményeit, feltételeit lehetőség szerint úgy kell alakítani, hogy a gyermek néhány próbálkozás, kísérlet után sikeres- esetleg még nem teljesen kielégítő- kísérletet tehessen.