Skip navigation

Utánzó formájú gyakorlatismertetés, vezetés

  • Ezen módszer lényege, hogy nemcsak a mozgásfeladatot ismertetjük, hanem az utánozandó, hasonló mozgást is. Pl.: „gyerekek, mint ahogyan a szél erre- arra hajlítja a fákat, úgy hajoljatok ti is a körben állva befelé, azután kifelé!” Így nemcsak a helyes képzet kialakítását segítjük elő, hanem felkeltjük a gyermek érdeklődését is a mozgás iránt. Fontos, hogy olyan mozgásokat utánoztassunk, amelyeket ismernek a gyermekek, és          amelyek hasonlítanak a kívánt mozgáshoz.
  • Utánoztathatunk munkamozgásokat, mindennapi életben előforduló cselekvéseket (favágás, fűrészelés, kerékpározás); természet tárgyait, használati tárgyaknak ( fák hajladozása, csónak ringása), állatoknak, gépeknek, továbbá mesealakoknak (kutya, cica, nyuszi, vonat, repülő, óriás, törpe) mozgását. Ezeknél, ha nem zavarja a végrehajtást, hangutánzással is kísérhetik a gyermekek a mozgást.
  • Előfordulhat- új gyakorlat esetén-, hogy nem tudunk a végrehajtandó gyakorlathoz hasonló és a gyermekek által ismert mozgást találni. Ebben az esetben a „gépies utánzást” alkalmazhatjuk. Ilyenkor elhagyjuk az ismeretközlést és egy érdeklődést keltő mondat után együtt végezve a feladatot a tanító utánoztatja azt. Pl.: Gyerekek, a következő gyakorlatot együtt végezzük és úgy lengessétek mindkét karotokat, ahogyan tanító néni (bácsi) mutatja. Csak olyankor alkalmazható, ha állandóan láthatjuk egymást.