Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
Testnevelés tanóra
- Legfontosabb szervezeti forma. A tanítás- tanulás tervszerű folyamatának egymásra épülő láncszeme;
- Minden tanóra szoros összefüggésben áll az előző és az azt követő órával;
- Ez az egymásra épülő órarendszer hozza létre az éves munkafolyamatot, amelyben a tanóra részfunkciót tölt be.
- Minden tanóra azonban önállóan oldja meg saját feladatát, így egységet és egészet alkot.
Jellemzői:
- Itt valósítja meg a tanár a nevelés és oktatás feladatát és teljesíti a tantervi követelményeket;
- Itt fejleszti a tanulók motoros teljesítőképességét;
- Itt formálja a tanulók világnézetét, jellemét;
- Ez a színtere a tanulók tanulmányi munkájának;
- Itt történik az osztály, ezen belül az egyes tanulók tudásszintjének, tudásuk mennyiségi, minőségi fokának és magatartásbeli értékeinek felmérése, értékelése.