Skip navigation

Együttes vagy frontális osztályfoglalkozás

  • Jellemzője: minden tanuló egyidőben ugyanazt a gyakorlatot, feladatot hajtja végre.
  • Felhasználható:
    • Bemelegítésnél:
      • járásban, futásban végzett gyakorlatoknál;
      • szabadgyakorlatoknál;
      • kéziszergyakorlatoknál, ha van elegendő szer
      • rendgyakorlatok oktatásánál;
      • talajtorna:
        • rávezető gyakorlatok,
        • egyes elemek együttes gyakorlása;
      • atlétika:
        • futásgyakorlatok;
      • labdajátékok:
        • labda nélküli gyakorlatok,
        • egyszerűbb labdás gyakorlatok: pl.: labdavezetés

1. ábra: Frontális osztályfoglalkoztatás (Makszin Imre alapján)

  • Előnye:
    • könnyen kialakítható az alakzat;
    • gazdaságos az időkihasználás;
    • a tanár irányító tevékenysége kiterjed minden tanulóra;
    • javítás együttesen és egyénileg is történhet;
    • a gyakorlás intenzitása, tempója, mennyisége változtatható;
    • a rend könnyen áttekinthető;
    • korra és nemre való tekintet nélkül alkalmazható.
  • Hátránya:
    • az egyéni adottságok korlátozottan érvényesülnek;
    • önálló gyakorlás nincs;
    • teljesítmény ellenőrzésre kevés a lehetőség;
    • sok szert és eszközt igényel.