Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
Gyakorlatanyag
- Természetes gyakorlatok:
- Elsősorban futó, ugró, dobógyakorlatok és sok testnevelési játék tartozik ide. Pl.: rajtversenyek, utánzó szökdelések, célba- és távolba dobóversenyek, futóiskolai gyakorlatok.
- Határozott formájú gyakorlatok:
- A legtöbb gimnasztikai mozgásformából összeállítható olyan gyakorlat, amely mérhető és ez által felhasználható a gyorsaság fejlesztésére. Pl.: „hanyattfekvésből felülés térdkulcsolással; négyütemű fekvőtámasz; guggolás- felállás”.
Módszertani szempontok:
- A gyakorlatanyag technikája tegye lehetővé az egyénhez mért maximális sebességű végrehajtást.
- A gyakorlatot olyan fokon kell elsajátítani, hogy mozgás közben az akarati erőfeszítés a sebességre irányuljon.
- A gyakorlatok időtartamát úgy állapítsuk meg, hogy a fáradtság ne okozzon jelentősebb sebességcsökkenést.
- Az egyes gyakorlatok között megfelelő pihenőidőt biztosítsunk /vezető eljárás e képesség fejlesztésében az ismétléses módszer/.
- A gyorsaságot fejlesztő gyakorlatokat pihent állapotban, lehetőleg a foglalkozás fő részének első felében kell végrehajtani.
- Gyerekeknél a játékos gyorsaságfejlesztésen legyen a hangsúly.