Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
A gyakoroltatás menete
- Kiinduló helyzet elrendelése:
- szóban közlés és bemutatás után;
- utasítás, vezényszó előtt kell elrendelni.
- A gyakorlás megindítása:
- helyváltoztatásnál: „Gyakorlat indulj!”
- helyzetváltoztatásnál: „Gyakorlat rajta!”
- Gyakorlás vezetése:
- ütemezés:
- módja: számolás /tarkítsuk szünetekkel, irányító szavakkal, fejezze ki a gyakorlat dinamikáját/, taps, kopogás, zenekíséret.
- ütemtartás nélküli gyakoroltatás: egyéni sajátosságokat kiemelő gyakorlatoknál.
- segítő, ösztönző megjegyzések: az ismeretszerzés és a hatáskiváltás eredményesebb megvalósítását szolgálják:pl.: irányok, mozgásformák megnevezése.
- hibajavítás:
- folyamatos feladat;
- a javítás a mozgáshiba kiváltó okának megszüntetésére irányuljon,
- felszólító módot használjunk;
- a javítás ösztönző, segítő szándékú legyen
- a gyakorlást csak végső esetben szakítsuk meg.
- ütemezés:
- A gyakorlás megállítása:
Az utolsó előtti ütemszám emeltebb hangon történő kiejtése után „elég!”, illetve „állj!” vezényszóval történik.
Film
7. filmfelvétel: Példa a gyakoroltatás menetére
tanít: Rocsik Dániel