Skip navigation

2.4. A nyelvészeti, logopédiai motivációjú tesztek fókuszpontjai

  • akusztikus észlelés
  • auditív észlelés
  • akusztikus és auditív differenciálás
  • globális szövegértés
  • beszédészlelés-és beszédmegértés
  • utánmondás (valódi szavak és álszavak)
  • szókincs (aktív, passzív)
  • megnevezés
  • tárgymegnevezés
  • verbális munkamemória (szó-és számterjedelem próbák)
  • spontán megnyilatkozások (MLU – átlagos mondathossz)
  • szemantikai mellérendelés, fölérendelés, alárendelés megértése, használata
  • akusztiko-motoros integráció
  • verbális, oro-motoros praxia
  • mondatértés, megértés
  • szerialitás vizsgálata
  • gyors megnevezés
  • mondatkiegészítés
  • ritmizálás
  • grammatikai morfémák megértése és használata
  • téri orientáció
  • testséma
  • nagymozgás s finommozgások
  • lateralitás

Feladatok

1) A logopédiai vizsgálatok kézikönyvéből gyűjtsön melléklet-címeket, melyek olyan vizsgálatokat tartalmaznak, melyeket egy 2-7 éves gyermek beszéd-és nyelvi fejlettségének feltárásához alkalmasnak talál!

2) A „Logopédiai vizsgálatok kézikönyvéből” gyűjtsön melléklet-címeket, melyek olyan vizsgálatokat tartalmaznak, melyeket egy 2-5 éves, feltehetően beszéd-és nyelvi fejlődési zavarral küzdő gyermek beszéd-és nyelvi állapotának feltárásához alkalmasnak talál!