Skip navigation

14.2.2. Diszkalkulia

A gyerekek 5-10%-át érinti, nem függ az intelligenciától. Számolási készség elmarad a biológiai kortól, a kor szerinti képzettségtől, a mért intelligenciától. Képesek jó teljesítményt nyújtani olyan tantárgyakban (pl. fizika, geometria), amelyekben nem kell számolni. Nehézségeik adódnak mindenféle számtani, matematikai műveletben, szöveges feladat megértésében, megoldásában, összehasonlításkor, pénzzel bánáskor (kiadás tervezése, visszajáró összeg kiszámítása), méretek, arányok becslésében, menetrenden és időbeosztáson való eligazodásban, matematikai szókincs, szabályok, képletek megtanulásában. Megnyilvánulásban lehet, hogy egy-egy funkció zavar önállóan előfordul, vagy több részfunkcióban sem képes teljesítményre a gyermek.

Félelem, szorongás gátló hatásának - pszichikai reakcióknak következményei - a másodlagos számolási zavarok