Skip navigation

10.3.1. A tanítási dráma alkalmazási lehetőségei, a környezet-és természetismeret órán

A legcélszerűbb egy-egy környezetvédelmi probléma feldolgozásakor alkalmazni, mert úgy tud a témára hangolni, hogy nincs olyan motiváló erő, amivel ezt ki lehetne váltani. Azzal, hogy a tárgyalási, megjelenítési és értékelési szakaszok folyamatosan váltakoznak a tevékenység során, mélyül a választott fogalom értelmezése is. Valódi érzelmekkel dolgozik, tehát a gyerekek pl. a globális felmelegedés, a hulladékkezelés témakörrel személyes kapcsolatba kerülhetnek. A tanítási drámára jellemző a tanári szerepbe lépés, ami jellegéből fakadóan elősegítheti a közös cselekvésen keresztül történő gondolkodást és több más cél mellett megkérdőjelezheti az egyszerűsítő sztereotip válaszokat, ezen kívül újabb jelentéscsatornákat is megnyithat.