A környező világ megismerésének módszerei
- A környező világ megismerésének módszerei
- Bevezetés
- 1. fejezet: A környezeti nevelés és módszerei I
- 2. fejezet: A környezeti nevelés módszerei II.
- 3. fejezet: Egy rendhagyó óra, rendhagyó feldolgozás (egy fenntarthatóság pedagógiája témakör feldolgozása)
- 3.1. A szemléletformálás problematikája
- 3.2. A tankönyvön kívüli forrásanyagok használatának célja, helye és szerepe a tervező munkában (Mikor hatékonyabb a tankönyvön kívüli forrásanyag használata az oktatási folyamatban?)
- 3.3. Egy példa a rendhagyó eszközhasználatra
- 3.4. Egy rendhagyó óra óraterve (minta)
- 4. fejezet: A hagyományos módszerek alkalmazása a környezet- és természetismeret tanításában
- 5. fejezet: Az elemi szintű természettudományos megismerés módszerei
- 6. fejezet: Játék, játékosság a környező világ megismerésében
- 7. fejezet: Séták, kirándulások, az erdei iskola szerepe a környező világ megismerésében
- 8. fejezet: A projekt
- 9. fejezet: Kooperatív-oktatási módszerek
- 10. fejezet: A drámapedagógia eszköztára a környezet- és természetismeret órákon
- 11. fejezet: A munkáltatás módszere
- 12. fejezet: Szemléltetés és az oktatási eszközök kapcsolata
- 13. fejezet: Óratípusok, óratervek
- Felhasznált és javasolt irodalom
- Felhasznált és javasolt internetes forrás
Szakirodalom
Interaktív táblák az oktatásban:
http://sulihalo.hu/pedagogus/oktatasi-segedanyagok-magyarerettsegi-tetelek-erettsegi-feladatok-eretsegi-matek-erettsegi-szobeli-erettsegi-emelt-szintu-kozepszintu-erettsegi/informatika/4545-interaktiv-tablak-az-oktatasban
http://hirmagazin.sulinet.hu/hu/pedagogia/interaktiv-tablak-az-oktatasban
Kelemen Rita: Az interaktív tábla néhány módszertani lehetősége a közoktatásban és a tanárképzésben http://www.iskolakultura.hu/iol/iol_2008_176-187.pdf
Hegedűs Gábor: Projektmódszer I-III. KTF, Kecskemét, 1998.
Hegedűs Gábor: Projektpedagógia, KFTFK, Kecskemét, 2002.