Skip navigation

10.1. Az óvodák társadalmi szerepe

A társadalom tagjai az óvodákra is úgy tekintenek, mint a többi intézményére, hiszen közszolgálati feladatokat látnak el. Céljaikhoz, feladataikhoz különféle törvények, rendeletek, helyi (intézményi) szabályozók kapcsolódnak a törvényes működés érdekében, melyek a következők: -

- 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről,

- 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a   köznevelési intézmények névhasználatáról,

- 363/2012. (XII.17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról,

- az intézményi pedagógiai program.

LINKEK a jogszabályokhoz:

2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100190.TV

ONOAP Magyarország Kormánya (2012): 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet - az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. Elérhető:  http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200363.KOR

20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a   köznevelési intézmények névhasználatáról http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200020.EMM

Az óvodáról, az óvodák világáról sokaknak  van véleménye, hiszen az érintettség ( szülőként, munkatársként, volt óvodásként) igen sokrétű lehet.

Az intézmények sikerességét, eredményességét sokféle tényező befolyásolhatja, de talán a legmeghatározóbbak a szülők elvárásai, akik az óvodaválasztásnál ( ahol ez lehetséges) különféle  szempontokat  mérlegelnek mielőtt döntést hoznak gyermekükkel kapcsolatban.(földrajzi távolság,  munkahely közelsége, előző testvér is odajárt, barátok vannak-e, az óvoda/ óvodapedagógusok jó hírneve, tárgyi felszereltség, alapellátáson túli szolgáltatások kínálata, stb.) Megtalálható az az álláspont is, hogy az a fontos:”….jól érezze magát a választott óvodában.

Ön milyen óvodában szeretne dolgozni óvodapedagógusként?
Lapozzon a 15. fejezet ÓVODÁT TERVEZEK c. gyakorlatához, s kezdődhet az álmodozás!