10.1. Az óvodák társadalmi szerepe
A társadalom tagjai az óvodákra is úgy tekintenek, mint a többi intézményére, hiszen közszolgálati feladatokat látnak el. Céljaikhoz, feladataikhoz különféle törvények, rendeletek, helyi (intézményi) szabályozók kapcsolódnak a törvényes működés érdekében, melyek a következők: -
- 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről,
- 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról,
- 363/2012. (XII.17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról,
- az intézményi pedagógiai program.
LINKEK a jogszabályokhoz: ONOAP Magyarország Kormánya (2012): 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet - az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. Elérhető: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200363.KOR 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200020.EMM |
Az óvodáról, az óvodák világáról sokaknak van véleménye, hiszen az érintettség ( szülőként, munkatársként, volt óvodásként) igen sokrétű lehet.
Az intézmények sikerességét, eredményességét sokféle tényező befolyásolhatja, de talán a legmeghatározóbbak a szülők elvárásai, akik az óvodaválasztásnál ( ahol ez lehetséges) különféle szempontokat mérlegelnek mielőtt döntést hoznak gyermekükkel kapcsolatban.(földrajzi távolság, munkahely közelsége, előző testvér is odajárt, barátok vannak-e, az óvoda/ óvodapedagógusok jó hírneve, tárgyi felszereltség, alapellátáson túli szolgáltatások kínálata, stb.) Megtalálható az az álláspont is, hogy az a fontos:”….jól érezze magát a választott óvodában.
Ön milyen óvodában szeretne dolgozni óvodapedagógusként? |