Skip navigation

10.2. Elvárások az óvodákkal, óvodapedagógusokkal szemben

Elfogadott tény, hogy családonként, társadalmi csoportonként, társadalmi rétegenként más és más lehet a prioritás, mások a motivációk az igények megfogalmazásánál.

 

Pedagógusként felvetődhet bennünk az a kérdés: melyek lehetnek azok az elvárások, amelyek alapján az óvodaválasztás történik.

 

A megjelent szakirodalomra, a  megfigyelésekre és a hosszú évek tapasztalatára építve megítélésünk szerint a leggyakrabban előforduló okok a következők lehetnek:

- olyan infrastuktúra biztosítása ( tárgyi és személyi), amelyben az óvoda pedagógiai céljai maradéktalanul megvalósulhatnak, a nevelőmunka feltételei magas szinten rendelkezésre állnak ( épületek állaga, jól felszerelt korszerű csoportszoba, óvodaudvar,  esztétikus környezet, igényes pedagógiai program, biztonságos környezet, nyugodt, derűs légkör, innovatív, jól képzett nevelőtestület stb.)

- olyan minőségi nevelőmunka végzése, ahol kiemelt jelentőségű a gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlesztése, a gyermekek szükségleteinek mind teljesebb körű kielégítése,   korszerű, adaptív módszerek alkalmazása

- legyen lehetősége a szülőknek az elért intézményi, csoport és egyéni eredményeknek, teljesítményeknek a figyelemmel kísérésére (Körmöci, 2001.)

- legyenek jól működő partneri  kapcsolatok a szülők és az intézményvezetés, illetve a szülők és a  nevelőtestület között

- az óvodapedagógusok megfelelő erkölcsi normák szerint dolgozzak.

   

Hallgassuk meg a szülők vélekedését! A felvétel 32:30 – 35:00 percéig tartó részt ajánljuk most! A megtekintés után írja le véleményét a hallottakról!