10.2. Elvárások az óvodákkal, óvodapedagógusokkal szemben
Elfogadott tény, hogy családonként, társadalmi csoportonként, társadalmi rétegenként más és más lehet a prioritás, mások a motivációk az igények megfogalmazásánál.
Pedagógusként felvetődhet bennünk az a kérdés: melyek lehetnek azok az elvárások, amelyek alapján az óvodaválasztás történik.
A megjelent szakirodalomra, a megfigyelésekre és a hosszú évek tapasztalatára építve megítélésünk szerint a leggyakrabban előforduló okok a következők lehetnek:
- olyan infrastuktúra biztosítása ( tárgyi és személyi), amelyben az óvoda pedagógiai céljai maradéktalanul megvalósulhatnak, a nevelőmunka feltételei magas szinten rendelkezésre állnak ( épületek állaga, jól felszerelt korszerű csoportszoba, óvodaudvar, esztétikus környezet, igényes pedagógiai program, biztonságos környezet, nyugodt, derűs légkör, innovatív, jól képzett nevelőtestület stb.)
- olyan minőségi nevelőmunka végzése, ahol kiemelt jelentőségű a gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlesztése, a gyermekek szükségleteinek mind teljesebb körű kielégítése, korszerű, adaptív módszerek alkalmazása
- legyen lehetősége a szülőknek az elért intézményi, csoport és egyéni eredményeknek, teljesítményeknek a figyelemmel kísérésére (Körmöci, 2001.)
- legyenek jól működő partneri kapcsolatok a szülők és az intézményvezetés, illetve a szülők és a nevelőtestület között
- az óvodapedagógusok megfelelő erkölcsi normák szerint dolgozzak.
Hallgassuk meg a szülők vélekedését! A felvétel 32:30 – 35:00 percéig tartó részt ajánljuk most! A megtekintés után írja le véleményét a hallottakról! |
|