15.1. Óvoda-metafora [Szerző: Hercz Mária]
A hétköznapokban és a művészetben gyakran előfordul, hogy amikor valamit jobban szeretnénk érzékeltetni, vagy szóban nehezen tudnánk megmagyarázni a pontos tartalmat, metaforákat használunk. Egy kép sokszor sokkal többet mond, mint 1000 szó. Arra kérjük, hogy fejezze be a mondatot rajzban! Szerintem az óvoda olyan mint a /egy ………………………………. |
a) Ne feledkezzen meg az óvodásról és az óvóbácsiról, óvónéniről sem! Rajza legyen nagyméretű és színes, jól látható! Nem számít, ha azt gondolja, hogy nem tud rajzolni, elég, ha vázlatosan ábrázol! b) Ha elkészült, mutassa be óvodaképét! Fejtse ki az ábrázolt jelképeket! Néhány kiindulási ötlet: - Gondolja át, vajon miért pont ezek a dolgok jutottak eszébe? - Kisgyermekkori emléke, vagy mostani elképzelése jelenik meg a képen? - Amikor rajzolt, az óvodapedagógus esetében saját magára gondolt, vagy óvónénijére / óvóbácsijára? |
OKTATÓKNAK:
Ajánlott megvalósítási formák 1) Egyéni munka, majd páros megbeszélés 2) Egyéni munkára épülő tematikus csoportalkotás: |
||
Eszközszükséglet: egy A5-ös méretű (fél) rajzlap vagy papír; színes filctollak vagy ceruzák
Társas jellemző: egyéni, páros vagy csoportmunkához alkalmazható Időbeliség: tananyag előtt otthon vagy tanórán |
||
Lépései:
|