Skip navigation

15.6. Pedagógusszemélyiség. [Szerző: Takács Nikolett]

EGYÉNI MUNKÁHOZ

A Maslow- féle piramis lényegét pszichológiai tanulmányai után minden bizonnyal minden hallgató, és volt hallgató ismeri. A következő feladatban azonban a szemléletet, és a formát felhasználjuk, de az ideális pedagógus személyiségének jellemzésére fogjuk segítségül hívni a az ábrát. Egy felsorolásból kell kiválasztania 5 tulajdonságot, melyet fontossági sorrendben kell jelölnie a piramisábrán.

a)      Olvassa el figyelmesen az egyes tulajdonságokat és értékelje őket aszerint, hogy mennyire fontos szerepet játszanak egy “jó”/”hatékony” óvodapedagógus megítélésében, munkájában. (Ezt megteheti számozással, vagy szókéártyák használatával.)

b)      Helyezze el az öt kiválasztott tényezőt az ábrában fontossági sorrendben lentről felfelé haladva a legnélkülözhetetlenebbtől a legkevésbé fontosig.

Nyomtatható sablon
(A letöltéshez kattintson a képre!)

Típus: Belépő nézetek feltárását segítő gyakorlat

Eszközszükséglet: kinyomtatott sablon és a hozzá tartozó kis cédulák, vagy elektronikus felületen ugyanez, vagy A4-es lapon az ábra szabadkézi megrajzolása íróeszközzel

Társas jellemző: egyéni majd csoportmunka

Időbeliség: tananyag előtt, otthon vagy tanórán

OKTATÓKNAK:

Ajánlott megvalósítási formák:

1) Egyéni munka, majd mikrocsoportos megbeszélés, közös elemzés

2) Egyéni munka majd szakirodalmi gyűjtőmunkát követő reflexiók

Lépései:

a.) Az elérhető formában a sablon megszerzése vagy elkészítése.

b.) Az egyes tulajdonságokat átgondolása, esetleg közös megbeszélése (minősítés nélkül!)

c.) A megnevezett személyiségjegyek, tulajdonságok közül egyénileg mindenki kiválaszt ötöt, amelyet elhelyez a piramisában az általa vélt sorrendben.

d.) Csoportalakítás után az egyes piramisok megbeszélésre kerülnek, mindenki megindokolhatja, miért az adott sorrendet állította fel. Nincs rossz megoldás!