15.6. Pedagógusszemélyiség. [Szerző: Takács Nikolett]
EGYÉNI MUNKÁHOZ
A Maslow- féle piramis lényegét pszichológiai tanulmányai után minden bizonnyal minden hallgató, és volt hallgató ismeri. A következő feladatban azonban a szemléletet, és a formát felhasználjuk, de az ideális pedagógus személyiségének jellemzésére fogjuk segítségül hívni a az ábrát. Egy felsorolásból kell kiválasztania 5 tulajdonságot, melyet fontossági sorrendben kell jelölnie a piramisábrán.
a) Olvassa el figyelmesen az egyes tulajdonságokat és értékelje őket aszerint, hogy mennyire fontos szerepet játszanak egy “jó”/”hatékony” óvodapedagógus megítélésében, munkájában. (Ezt megteheti számozással, vagy szókéártyák használatával.)
b) Helyezze el az öt kiválasztott tényezőt az ábrában fontossági sorrendben lentről felfelé haladva a legnélkülözhetetlenebbtől a legkevésbé fontosig.
Nyomtatható sablon
(A letöltéshez kattintson a képre!)
Típus: Belépő nézetek feltárását segítő gyakorlat Eszközszükséglet: kinyomtatott sablon és a hozzá tartozó kis cédulák, vagy elektronikus felületen ugyanez, vagy A4-es lapon az ábra szabadkézi megrajzolása íróeszközzel Társas jellemző: egyéni majd csoportmunka Időbeliség: tananyag előtt, otthon vagy tanórán |
OKTATÓKNAK:
Ajánlott megvalósítási formák:
1) Egyéni munka, majd mikrocsoportos megbeszélés, közös elemzés
2) Egyéni munka majd szakirodalmi gyűjtőmunkát követő reflexiók
Lépései:
a.) Az elérhető formában a sablon megszerzése vagy elkészítése.
b.) Az egyes tulajdonságokat átgondolása, esetleg közös megbeszélése (minősítés nélkül!)
c.) A megnevezett személyiségjegyek, tulajdonságok közül egyénileg mindenki kiválaszt ötöt, amelyet elhelyez a piramisában az általa vélt sorrendben.
d.) Csoportalakítás után az egyes piramisok megbeszélésre kerülnek, mindenki megindokolhatja, miért az adott sorrendet állította fel. Nincs rossz megoldás!