2. FELÉPÍTÉS
Könyvünk öt tematikus modulból áll.
Az első modul a könyv főszereplőjéről, a (kezdő) óvodapedagógusról szól, a második modul az óvodapedagógus munkája középpontjában álló gyermekkel kapcsolatos tudást rendszerezi két idősávban: az óvoda előtt, az óvodába járás korszakában. A harmadik modul az óvodai csoportban való munka főbb kérdéseit tekinti át a nevelés-fejlesztés folyamatában a tanulás és fejlesztés elmélete (didaktika), és a nevelés elmélete szerint. A csoportszoba világa után az óvodát mint intézményt, mint munkahelyet ismerhetjük meg. Az ötödik modul valójában fejlesztő feladatok, játékos gyakorlatok, önismereti és más tesztek gyűjteménye, melyek a hallgatók és olvasók professzionális képességfejlesztését szolgálják, szöveges bevezetője pedig a szakmai karrierépítést készíti elő.
Modulcímek:
A (kezdő) óvodapedagógus
Az óvodás gyermek
Az óvodai csoport nevelése és fejlesztése
Az óvoda mint munkahely
Szakmai karrierépítés, önmenedzselés, önismereti és önfejlesztő gyakorlatok
Az egyes modulokat címlappal indítjuk, címkártyával és a tartalmat kifejező színes rajzzal kezdjük:
Minden modul fejezetekre oszlik, melyeket a könyvben folyamatosan számozunk. A fejezetek kezdetét ezek a címkék jelzik majd: