Skip navigation

13. Summa summarum: szempontok és check-listák

SUMMA SUMMARUM:

SZEMPONTOK ÉS CHECK-LISTÁK

Pedagógiai gyorssegély

Hercz Mária



Célok

Az előző fejezetekben szó esett számos olyan problémáról, amelyekkel az óvodapedagógus hallgatók és a kezdő óvodapedagógusok szembesülnek a csoportszobában. Főként az óvodai tanulást helyeztük fókuszba, hiszen az óvodai nevelésről sok kiváló könyvet és tanulmányt érhet el az olvasó, melyek nagy részét ajánlottuk is az egyes fejezetek „Kitekintő” c. részében.

Ez a fejezet kissé eltér majd az előzőektől: egyrészt összegez – a címnek megfelelően,  a már részletesen megbeszélt dolgokat foglalja össze, ad hozzájuk vázlatos szempontsort, amit kinyomtatva a tervezetek vagy óravázlatok készítésekor lehet ellenőrző listaként, divatos szóval élve „chech-listaként” használni. Másrészt olyan apró, jelentéktelennek tűnő kérdésekre hívja fel a figyelmet, amelyeket nem „szokás” tanítani a kezdőknek, mert a tapasztaltak ismertnek veszik, de gyakran még akkor sem derülnek ki, amikor  ezek az apróságok okozzák a problémákat. Mik is ezek? Az idő- és a térszervezés. Ezekhez adunk majd gyakorlati tanácsokat.

Fejezetünk részfejezetei e cél elérése érdekében viszonylag független részekből fog állni, bár a tervezőmunka fonalára igyekeztünk felfűzni őket.