II. Az óvodás gyermek
Előismeret
Könyvünk második első moduljában két fejezetben az az óvodás gyermek személyiségét helyezzük középpontba.
Célok
Az 3. fejezet célja, hogy az olvasó (hallgató vagy kezdő pedagógus) megismerkedjék az óvoda előtti nevelés tartalmával, jelentőségével a gyermek életében. Tudatosítani szeretnénk a családi nevelés jelentőségét, a gyermek környezetváltásának szerepét, s ötleteket adni az óvodai életbe szoktatás zökkenőmentes végrehajtásához.
Az 4. fejezet célja, hogy az olvasó megismerkedjék az óvodás gyermek legfőbb jellemzőivel, az óvodába lépés körülményeivel, megismerésének jelentőségével, módszereivel és eszközeivel. A fejezet elsajátítása segítséget nyújt az olvasónak a gyermekek fejlődés-követését segítő dokumentum létrehozásában, növeli gyermekek és gyermekcsoportok megismerésére és fejlődésének dokumentálására szolgáló módszer-repertoárját.