Skip navigation

10.4. Fejezetzáró

Összegzés

 

A fejezet röviden érintette az óvodák társadalmi szerepét a köznevelésre vonatkozó törvények, rendeletek tükrében. Bemutatta az óvodákkal  és az óvodapedagógusokkal szembeni elvárásokat, a megjelenő nevelési hatások, ellenhatások viszonyát, majd konkrét példákon keresztül a lehetséges intézményi célirányos tevékenységeket .

Közszolgálat (köznevelésben: amely a felnövekvő nemzedék érdekében a magyar társadalom hosszú távú fejlődésének feltételeit teremti meg, és amelynek általános kereteit és garanciáit az állam biztosítja. A köznevelés egészét a tudás, az igazságosság, a rend, a szabadság, a méltányosság, a szolidaritás erkölcsi és szellemi értékei, az egyenlő bánásmód, valamint a fenntartható fejlődésre és az egészséges életmódra nevelés határozzák meg. A köznevelés egyetemlegesen szolgálja a közjót és a mások jogait tiszteletben tartó egyéni célokat.”  [Nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) 1. § (2) bekezdés]

Társadalmi csoport:  rendszerbe szerveződött társadalmi intézmények érvényességi körébe eső és társadalmi viszonyokkal egymáshoz fűzött egyének összessége.

Társadalmi réteg: a foglalkozás, iskolai végzettség, lakóhely, jövedelem nagysága alapján         definiált társadalmi kategória

Infrastruktúra (oktatási): oktatás feltételeit biztosító eszközállományt és az oktatási intézmények hálózatát érthetjük alatta.            

Adaptív: alkalmazkodó

http://ovoda.lap.hu/

http://ovoda.info.hu/

http://szulo.lap.hu/szuloi_neveles_/13623555

http://www.kislexikon.hu/csaladi_neveles.html

2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről
Magyar Közlöny 2011. évi 162. szám

20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
Oktatási és Kulturális Közlöny, IV. évf. 19. sz.

363/2012. (XII.17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
Magyar Közlöny 2012. évi 171. szám

Körmöci Katalin: A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában, Fabula Humán Szolgáltató Bt., 2001. 179-188.

Perlai Dezsőné: Erkölcsi nevelés az óvodában, Flaccus Kiadó Kft., 2014. 15-21.

Család és intézmény közötti kapcsolattartási formák óvodában és iskolában prezi.com/rliqb8ocgpow/copy-of-csalad/

Török Balázs: Óvodák és szülők www.edu-online.eu/hu/letoltes.php?fid=tartalomsor/406

Labáth Ferencné : „Minél inkább játszik, annál inkább fejlődik”
hirmagazin.sulinet.hu/hu/tag/all/Labáth%20Ferencné%20Marika