Skip navigation

13.2. A foglalkozás-tervezés lépései

BEMENET:

1. Téma, tartalom kiválasztása: pedagógiai program, csoport időszaki terve alapján

2. Információ-gyűjtés (gyermekre fókuszáltan, a gyermekeket, gyermekcsoportot ’elképzelve’)

3. Célok,  feladatok, értékek megállapítása az előzmények tükrében

     - nevelési

     - tanítási

     - fejlesztési célok

4. Elégedettségi kritériumok konkrét megfogalmazása

FOLYAMAT TERVEZÉSE (az itt felsoroltak időben párhuzamosan, ill. vissza-visszatérve folynak)

  1. Tartalom megjelenítése
  2. Szervezeti- és munkaformák megválasztása
  3. Tevékenység menetének összeállítása

- logikai struktúra átgondolása

- [ha van] kerettörténet kigondolása

  1. Módszerek, eszközök megválasztása
  2. Helyszín- és tértervezés
  3. Eszközök kipróbálása, ellenőrzése, előkészítése (előző nap, amennyire csak lehetséges)

FOLYAMAT MEGVALÓSÍTÁSA ÉS ÉRTÉKELÉSE

  1. Tevékenység előkészítése (a foglalkozás előtt)
  2. Értékelés és reflexió: eredmények számbavétele, elemzése, értékelése