Pályakezdő óvodapedagógusok túlélőkészlete
13.2. A foglalkozás-tervezés lépései
BEMENET:
1. Téma, tartalom kiválasztása: pedagógiai program, csoport időszaki terve alapján
2. Információ-gyűjtés (gyermekre fókuszáltan, a gyermekeket, gyermekcsoportot ’elképzelve’)
3. Célok, feladatok, értékek megállapítása az előzmények tükrében
- nevelési
- tanítási
- fejlesztési célok
4. Elégedettségi kritériumok konkrét megfogalmazása
FOLYAMAT TERVEZÉSE (az itt felsoroltak időben párhuzamosan, ill. vissza-visszatérve folynak)
- Tartalom megjelenítése
- Szervezeti- és munkaformák megválasztása
- Tevékenység menetének összeállítása
- logikai struktúra átgondolása
- [ha van] kerettörténet kigondolása
- Módszerek, eszközök megválasztása
- Helyszín- és tértervezés
- Eszközök kipróbálása, ellenőrzése, előkészítése (előző nap, amennyire csak lehetséges)
FOLYAMAT MEGVALÓSÍTÁSA ÉS ÉRTÉKELÉSE
- Tevékenység előkészítése (a foglalkozás előtt)
- Értékelés és reflexió: eredmények számbavétele, elemzése, értékelése