Skip navigation

A haladásos step, step aerobik helye a testnevelés órán

A koordinációs képességek, valamint a ritmusképesség fejlesztésének legszenzibilisebb időszaka 8-9 éves korig tart, ezt követően a fejleszthetőség nagymértékben csökken. A kisiskolás korban, az alsó tagozatos gyermekek ez irányú fejlesztése elengedhetetlen. A testnevelés óra keretein belül alkalmazott zenére történő gimnasztikai feladatok jó alapot adnak a ritmusképesség fejlesztéséhez, mely előfutára lehet a step aerobik, step lépcsőn alkalmazott lépéskombinációk beépítésére.

A NAT-ban (Nemzeti Alaptanterv) már alsó tagozatban a fejlesztési követelmények között szerepel a ritmusképzés, egyszerű táncos mozgáselemek, koordinációs készségfejlesztés, helyes testtartás kialakítása, egyensúly, térérzék-és ritmusfejlesztés és az egyszerű mozgáselemek összekapcsolása.

A haladásos step egyszerűbb gyakorlatait a testnevelés óra bemelegítés szakaszában, míg a nehezebb, bonyolultabb lépéskombinációkat az óra fő részére, képességfejlesztés gyanánt javaslom alkalmazni.

Mielőtt elkezdenénk a gyakorlatok végrehajtását, fontos, hogy először megismertessük a gyerekeket a szerrel, és annak tulajdonságaival.