Hajdúné Petrovszki Zita, Cziberéné Nohel Gizella, Domokos Mihály, Hézsőné Böröcz Andrea, Hocza Ágnes, Meszlényi-Lenhart Emese, Vári Beáta: Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában
Párokban egy labdával
A tanulók egymással szemben állnak fel, a távolság közöttük az életkoruknak és előképzettségüknek megfelelő legyen.
- 3 lépés helyben, 4. ütemre labdaátadás –pattintás –rúgás a társnak,
- 3 futólépés helyben, 4. ütemre labdaátadás –pattintás –rúgás a társnak,
- szökdelés helyben 3x, 4. ütemre kétkezes mellső labdaátadás –pattintás , esetleg rúgás a társnak,
- terpesz –zár szökdelés folyamatosan, labdaátadás –pattintott átadás a társnak,
- kilépés hátra, vagy rézsút oldalra támadóállásba, labdaátadás –pattintás a társnak,
- „lép –zár" lépés oldalra, labdaátadás –pattintott átadás a társnak,
- „dupla lép – zár" lépés labdapattintással és átadással a társnak,
- szökdelés folyamatos lábszárlendítéssel előre, és labdarúgás a társnak jobb lábbal, miközben a társa ugyanezt végzi, a tanuló bal lábszárlendítést végez előre,
- A páros egyik tagja szökdelést végez folyamatosan, lábszárlendítéssel előre és a társától kapott labdát bal lábbal „lekezeli"(megállítja) és jobb lábbal továbbítja.
- az előző gyakorlatok egymással is variálhatók és végrehajthatók két labdával is. Ebben az esetben mindig meg kell határozni a páros melyik tagja, milyen módon juttatja a labdát a társának!