Hajdúné Petrovszki Zita, Cziberéné Nohel Gizella, Domokos Mihály, Hézsőné Böröcz Andrea, Hocza Ágnes, Meszlényi-Lenhart Emese, Vári Beáta: Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában
Talajon végzett koordinációt fejlesztő gyakorlatok gumilabdával
- Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, labda magastartásban
1.ütem: törzsemelés jobb térdemeléssel, labda bal kézben és labdaátvétel bal kézből jobb kézbe,
2. ütem: törzs –láb –és labdaleengedés kiinduló helyzetbe,
3-4.ütem: az 1-2. ütem ellenkezőleg. - Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, labda magastartásban
1. ütem: törzsemelés labdaleengedéssel mellhez,
2. ütem: labdaemelés a térdhez, és térdérintés,
3. ütem: labdaemelés a mellhez,
4. ütem: törzs - és labdaleengedés kh.-be. - Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, oldalsó középtartás, labda a bal kézben
1. ütem: törzsemelés kar –és labdalendítéssel mellső középtartásba,
2. ütem: labdaátvétel a jobb kézbe és törzs –karleengedés ellentétes kh.-be,
3 -4. ütem: az 1 -2. ütem ellenkezőleg. - Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, labda mellső középtartásban
1 -2. ütem: törzsemelés és labdaátvétel a derék mögött bal kézből, jobb kézbe,
3 -4. ütem: törzs és karleengedés kh.-be,
5 -8. ütem: az 1 -4. ütem ellenkezőleg. - Kh.: hasonfekvés labda magastartásban
1. ütem: törzsemelés kar és labdalendítéssel oldalsó középtartásba, labda a bal kézben,
2. ütem: kar –és labdaemelés magastartásba,
3. ütem: labdaátvétel a jobb kézbe, és labdaleengedés oldalsó középtartásba,
4. ütem: törzsleengedés, kar és labdaemeléssel magastartásba.
5. -8.ütem: az 1 -4.ütem ellenkezőleg. - Kh.: hasonfekvés labda magastartásban
1 -2. ütem: törzsemelés -leengedés és labdaátvétel a test mögött bal kézből, jobb kézbe,
3 -4. ütem: az 1 -2 ütem ellenkezőleg.
A fent ismertetett gyakorlatokat mind a testnevelés órákon, mind a délutáni sportfoglalkozások keretében alkalmazhatjuk. Végrehajtásuk fokozott figyelmet és fegyelmet követel a tanulóktól, és felkészültséget az oktatóktól, de megéri ha az eredményt, a mozgáskoordináció fejlődését, a jó hangulatot vesszük figyelembe.