Skip navigation

Talajon végzett koordinációt fejlesztő gyakorlatok gumilabdával

  1. Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, labda magastartásban
    1.ütem: törzsemelés jobb térdemeléssel, labda bal kézben és labdaátvétel bal kézből jobb kézbe,
    2. ütem: törzs –láb –és labdaleengedés kiinduló helyzetbe,
    3-4.ütem: az 1-2. ütem ellenkezőleg.
  2. Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, labda magastartásban
    1. ütem: törzsemelés labdaleengedéssel mellhez,
    2. ütem: labdaemelés a térdhez, és térdérintés,
    3. ütem: labdaemelés a mellhez,
    4. ütem: törzs - és labdaleengedés kh.-be.
  3. Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, oldalsó középtartás, labda a bal kézben
    1. ütem: törzsemelés kar –és labdalendítéssel mellső középtartásba,
    2. ütem: labdaátvétel a jobb kézbe és törzs –karleengedés ellentétes kh.-be,
    3 -4. ütem: az 1 -2. ütem ellenkezőleg.
  4. Kh.: hanyattfekvés hajlított terpesz talptámasz a talajon, labda mellső középtartásban
    1 -2. ütem: törzsemelés és labdaátvétel a derék mögött bal kézből, jobb kézbe,
    3 -4. ütem: törzs és karleengedés kh.-be,
    5 -8. ütem: az 1 -4. ütem ellenkezőleg.
  5. Kh.: hasonfekvés labda magastartásban
    1. ütem: törzsemelés kar és labdalendítéssel oldalsó középtartásba, labda a bal kézben,
    2. ütem: kar –és labdaemelés magastartásba,
    3. ütem: labdaátvétel a jobb kézbe, és labdaleengedés oldalsó középtartásba,
    4. ütem: törzsleengedés, kar és labdaemeléssel magastartásba.
    5. -8.ütem: az 1 -4.ütem ellenkezőleg.
  6. Kh.: hasonfekvés labda magastartásban
    1 -2. ütem: törzsemelés -leengedés és labdaátvétel a test mögött bal kézből, jobb kézbe,
    3 -4. ütem: az 1 -2 ütem ellenkezőleg.

A fent ismertetett gyakorlatokat mind a testnevelés órákon, mind a délutáni sportfoglalkozások keretében alkalmazhatjuk. Végrehajtásuk fokozott figyelmet és fegyelmet követel a tanulóktól, és felkészültséget az oktatóktól, de megéri ha az eredményt, a mozgáskoordináció fejlődését, a jó hangulatot vesszük figyelembe.