Skip navigation

Zsámoly kézilabdázás


Forrás: http://www.ihf.info/files/Uploads/Documents/10285_Booklet_en.pdf

Játékleírás:

Kézilabda pályát használjunk játéktérnek vagy a rendelkezésünkre álló terem egészét. Kialakítjuk a csapatokat és sorsolással eldöntjük, melyik csapat kezdi a játékot. Mindkét alapvonaltól 2-3 méter távolságra egy-egy zsámolyt, esetleg svédszekrény tetőt helyezünk el. A csapatok elhelyezkednek a saját térfelükön és egyik játékosuk az ellenfél térfelén lévő zsámolyra áll, majd kezdődobással indul a játék. A támadó csapat összjátékkal igyekszik a zsámolyon álló társukat megközelíteni és a labdát a kezébe dobni úgy, hogy az elfogáshoz ne kelljen lelépni a zsámolyról. Ha sikerül, gólt szerzett és a másik csapat hozza kezdődobással játékba a labdát.  A zsámolyon állókat gól után cseréljük. Győztes az a csapat, amelyik a játék ideje alatt több gólt szerzett.

Játékszabályok:

  1. A kézilabdázás játékszabályait alkalmazzuk.(lépés-, idő-, fogás-, labdavezetés szabály, kezdődobás, bedobás...)
  2. Szabálytalanság esetén szabaddobást ítéljünk, amit a szabálytalanság helyéről kell végrehajtani. (lépéshiba, fogás-, labdavezetési hiba, védőszabálytalanság...)
  3. A gól akkor érvényes, ha a játékos az elfogás után nem esik le a zsámolyról és a labda a kezében marad.
  4. A védő játékosok nem érinthetik a zsámolyon állót.