Skip navigation

Zsámolylabda

Játékleírás:

Kosárlabda pályát használjunk játéktérnek és mindkét térfélre az alapvonalakhoz közelebb rajzoljunk fel egy-egy 3 méter sugarú kört. Mindkét körben helyezzünk el egy felfordított zsámolyt, valamint a körvonalaktól 1 méter távolságra a középvonal irányában jelöljük ki a büntetődobás vonalát. Kialakítjuk a csapatokat és sorsolással eldöntjük melyik csapat kezdi a játékot. A csapatok elhelyezkednek a saját térfelükön és kezdődobással indul a játék. A támadó csapat összjátékkal igyekszik az ellenfél zsámolyát megközelíteni és a labdát a zsámolyba dobni úgy, hogy ne pattanjon ki. Ha sikerül, gólt szerzett és a másik csapat hozza kezdődobással játékba a labdát. Győztes az a csapat, amelyik a játék ideje alatt több gólt szerzett.

Játékszabályok:

  1. A kézilabdázás játékszabályait alkalmazzuk.(lépés-, idő-, fogás-, labdavezetés szabály, kezdődobás, bedobás...)
  2. Szabálytalanság esetén szabaddobást ítéljünk, amit a szabálytalanság helyéről kell végrehajtani. (lépéshiba, fogás-, labdavezetési hiba, védőszabálytalanság...)
  3. A zsámolyra dobó játékos ellen elkövetett szabálytalanság esetén büntetődobást ítéljünk, abban az esetben, ha a dobás sikertelen lett.
  4. A gól akkor érvényes, ha a labda bent marad a zsámolyban. A kipattanó labda játékban marad.

További labdás játékok az alábbi linkre kattintva tekinthetők meg:

http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamop13e/tananyag_html/tananyag_jatekelm/iv6_labds_jtkok.html