Hajdúné Petrovszki Zita, Cziberéné Nohel Gizella, Domokos Mihály, Hézsőné Böröcz Andrea, Hocza Ágnes, Meszlényi-Lenhart Emese, Vári Beáta: Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában
- Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában
- Kötélugrás
- Tartáskorrenkció
- 1. Tesztgyakorlat: az állás – guggolás viszonyának vizsgálata az erő és rugalmasság szempontjából
- 6. Tesztgyakorlat: a comb feszítő izmainak erővizsgálata
- 2. Tesztgyakorlat: a váll és vállöv izmainak erejét és nyújthatóságát ellenőrző gyakorlat
- 3. Tesztgyakorlat: a mély hátizmok és a csípőfeszítők erejének vizsgálata
- 4. Tesztgyakorlat: a has izmainak felülről indított erővizsgálata
- 5. Tesztgyakorlat: a has izmainak alulról indított erővizsgálata
- 7. Tesztgyakorlat: az ágyéki gerinc előrehajlításának vizsgálata
- 8. Tesztgyakorlat: az ágyéki gerinc hátrahajlításának vizsgálata
- 9. Tesztgyakorlat: az alsó háti és ágyéki gerinc csavarodásának vizsgálata
- 10. Tesztgyakorlat. A comb és a lábszár hátulsó izmainak nyújthatósági vizsgálata
- 11. Tesztgyakorlat: A csípőt hajlító izmok nyújthatóságának vizsgálata
- 12. Tesztgyakorlat: A csípőizület nyújtási képességének vizsgálata
- Olvasnivaló
- Ballkorobics – egy új mozgásforma a testnevelés palettáján
- Folyamatos /non-stop/ vezetési módszerek
- Egyensúly gyakorlatok jelentősége a mozgáskoordináció fejlesztésben
- Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok Fit-ball labdán
- Erősítő gyakorlatok gimnasztikai labdával
- Funkcionális tréning
- Crossfit
- A mindennapos testnevelés bevezetésének előzményei, jogi háttere
- Haladásos Step-és zsámoly gyakorlatok
- Táncok
- A Kölyökatlétika eszközök sokoldalú felhasználhatósága a testnevelés órákon
- Szivacskézilabda
- Labdafogás, elfogás
- Átadások
- Kapuralövések
- Játékok kézilabdázás technikai elemeinek és szabályainak alkalmazásával
- Felhasznált irodalom
Stepaerobik
A stepaerobik, az aerobik továbbfejlesztett változata, amit egy speciális lépcsőn végzünk.
Olyan koreografált óratípus, melynél egy step pad nehezíti a lépéseket és a gyakorlatok kivitelezését. Az egyszerű alap-mozgásanyag, a fel-és lelépések könnyen elsajátíthatók.
A lépéskombinációk, karmozdulatok, a zene tempója és a lépcső magassága alapján megkülönböztetünk kezdő, középhaladó és haladó szintet.
Az aerobikról és stepaerobikról bővebben:
Hézsőné Böröcz Andrea (2011): Aerobic TAMOP
http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamopa/Tananyag/Aerobic/index.html
Hajdúné Petrovszi Zita (2013): Zenés mozgások TAMOP
http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamopa/Tananyag/Zenesmozgasok/index.html
Készült A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában c. pályázat támogatásával.
Pályázati azonosító: TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011